IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как MG ще изпревари технологично Volkswagen

Компанията подготвя първия си електрически автомобил със твърдотелна батерия

MG ускорява разработването на по-евтини и по-енергоемки батерии, като първите от новите продукти трябва да се появят в сериен електрически автомобил още през следващата година.


MG


Очаква се MG да започне да оборудва електрически превозни средства с твърдотелни батерии през следващите 12 месеца. Новината беше потвърдена от официален представител на компанията-майка Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC). Говорейки на автомобилното изложение в Ченду в Китай изпълнителен вицепрезидент на SAIC - Ю Джин Минг, каза, че новата технология за твърдотелни батерии вече е разработена от компанията и нейният масово произвеждан вариант ще дебютира на един от моделите на MG в съвсем близко бъдеще.

Разбираемо е, че топ-мениджърът не назова модела на MG, който ще бъде първият, който ще получи твърдотелната батерия, но отбеляза, че представянето му е планирано за второто тримесечие на 2025 година. По този начин MG изпреварва своите основни пазарни конкуренти, включително Volkswagen, в планираното прилагане на технологията за твърдотелни батерии в серийни модели модели.

За съжаление, все още не са разкрити подробности за първата твърдотелна батерия на MG, но има индикации, че тя ще има същата пропорция от 5% течна маса като батерията, използвана от IM Motor, и ще работи на 800V електрическа архитектура.


0 от 500
  • #38
    0 rate up comment 4 rate down comment
    За 108 път ( преди 1 седмица )
    Защото няма смисъл да разкарваш на дълги разстояния евтина подсладена газирана вода на по-дълги разстояния независимо дали на ток или на дизел. Вода за газиране има навсякъде без нужда от транспорт с камиони. Идва по тръбопроводи.
  • #37
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Възможно е с 800 квтч батерия да изминеш 1000 км,но с каква скорост? Електромобил с тегло 2 тона и скорост 90 км/ч изразходва около 20 квтч/100.Камиона е 20 пъти по тежък.По формулата за изчисляване на триенето при търкаляне на колелата,при запазване на еднакви другите множители,само от 20 пъти по голямото тегло,ще имаш 20 пъти по голямо съпротивление.Без да смятам разхода ти ще е поне 400 квтч/100(без да смятам съпротивлението от въздуха) и пробега падна на 200 км.
  • #36
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тротка, камионите на Пепси са с глоксове по 160 км, защо ли?
  • #35
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Какво тегло? ( преди 1 седмица )
    Да говорим за пари, гостенино? 150км се изминават със 120kWh заредени на най-мощната засега зарядна в София на околовръстното до Хюндай 300kW при 79ст/kWh се зареждат за 95лв на скъпото. Примерно днес по обяд по цени за бизнеса, зареждането в базата щеше да струва 60лв, колкото ти струват 2 зареждания за по 150км. Само че за толкова пари се зарежда ЦЯЛАТА БАТЕРИЯ на камиона! За близо 1000км. На кой му пука колко тежи батерията, ако е по евтино да иде до София и обратно с 40 тонен, а не с Корола
  • #34
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Вече ти сметнах. Теглото няма особено значение, защото с 800kWh батерия 40 тонен електрически камион изминава близо 1000 км. Това е еквивалента на 80 литра гориво, което означава 8 на 100 разход за 40 т. Камион който има поне 10 пъти по-голямо въздушно съпротивление и съпротивление на търкаляне от твоята Toyota corolla която има абсолютно същия разход. 600 км се зареждат за 30 минути. Тоест 150 километра се зареждат за 7,5 минути, а ти ги зареждаш за 5 минути. Какво тегло? Говори за ефективност?
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Без малко трийсет пъти е разликата.
  • #32
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Сравняваш батерия с енергийна плътност 0,4 квтч/кг, срещу бензин с 11,8 квтч/кг.Можеш ли да сметнеш колко пъти е разликата,без Екселска таблица,Теслю математичко?
  • #31
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Още подробности ( преди 1 седмица )
    "През май SAIC обяви производството на чисти твърдотелни батерии за 2026 г. с енергийна плътност над 400 Wh/kg. " Упс, разликата в енергийната плътност между "резервоарите" рязко намалява. Примерно Гост сипва 12 литра на седмица за 150 км. За същия пробег ще му трябват 75кг батерия. 300 кг му заместват целия резервоар 50 литра, но вместо 120 лв, тези 600 км за да напълни 120kWh батерия ще му струват под 20 лв ако зарежда на нощна. Това са около 1 000 км градско пролет и есен без климатик
  • #30
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Намерих и подробности за тези батерии: IM Motors твърди, че тяхната технология има двойно по-висока енергийна плътност от сегашните литиево-желязо-фосфатни батерии, което означава, че производителят е успял да напълни L6 с батериен пакет от 133kWh,...може да постигне пробег от 673 мили в цикъла на изпитване на леки превозни средства в Китай (CLTC) и може да добави зашеметяващия пробег от 249 мили само за 12 минути от високомощно бързо зарядно устройство.
  • #29
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 27 ( преди 1 седмица )
    Вярно е! Вече 15-та година чакам някой да ми иска пари за кладенците. Както ти казах последните закупени даже не съм проверил дали са регистрирани. Никой не пита и не ги търси. Точно както от 30 години насам във всяка сметка за ток имам графа акциз с 0 лв като стойност. Пак те питам, дали е по-евтино да плащаш акциза на собствените си панели или е по-изгодно да плащаш чуждия, за да смяташ че съм направил грешка с фотоволтаиците които, ако не тази то със сигурност догодина ще са ми безплатни?