Някои фенове на автомобили вероятно ще си спомнят, че някога името MG ZS принадлежеше на мощните версии на пътническия автомобил Rover 45, но това беше много отдавна. От 8 години MG ZS е компактен кросоувър, разработен от китайския концерн SAIC на собствена платформа.
Този модел може спокойно да се нарече глобален - той се продава успешно в Австралия, Мексико, Индия, Близкия изток, Югоизточна Азия и Европа. Само през миналата година по света са продадени повече от 250 000 бройки от него. Затова и не е изненадва, че премиерата на новото второ поколение кросоувър се състоя не в Китай, а в Европа.
Новият MG ZS остава почти непроменен като размери (4,3 метра дължина) и запазва консервативния си дизайн, като единственото изключение от него прави големият процеп на радиаторната решетка. Колелата са с диаметър 17 или 18 цола.
Интериорът също не е кой знае колко впечатляващ - има виртуални инструменти (7-инчов екран и допълнителни цифрови сектори отстрани), широкоекранен дисплей на медийната система (12,3 инча), нефиксиран селектор на трансмисията и аналогови бутони.
Голямото предимство на новия ZS обаче е другаде, тъй като това ще бъде най-достъпният хибриден кросоувър на европейския пазар. Засега е обявена само цената във Великобритания - от 22 000 лири (51 000 лева), като тя е по-ниска от тази за хибридните версии на моделите Nissan Juke, Renault Captur или Hyundai Kona. Освен това MG предлага и много добър базов набор от оборудване - шест въздушни възглавници, климатроник, камера за задно виждане и адаптивен круиз контрол MG Pilot.
По отношение на технологиите MG ZS получава системите на MG3, който дебютира в Европа преди шест месеца. Задвижващият агрегат Hybrid+ е направен с акцент върху електрическата част. Четирицилиндровият атмосферен двигател с обем 1,5 литра, работещ по цикъла на Аткинсън и имащ топлинна ефективност от 41%, произвежда само 102 к.с. и 128 Нм. А тяговият електромотор, който е вграден в тристепенна автоматична скоростна кутия, развива 136 к.с. и 250 Нм.
Пиковата мощност на системата е 196 к.с., но при нормална работа настройките осигуряват ясно разделение - MG ZS ускорява главно на електричество, а двигателят с вътрешно горене се използва за поддържане на скоростта. Тяговата батерия с капацитет само 1,83 kWh е монтирана под задната седалка и не може да се зарежда от контакта. Кросоувърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,7 секунди и развива максимална скорост от 167 км/ч.
Новият MG ZS ще се появи на пазарите в Обединеното кралство и ЕС през октомври, като колите ще се доставят от Китай. Впоследствие гамата ще бъде попълнена с електрическа версия, но SAIC ще подготви и изцяло бензинови модификации само за продажба извън Европа, както вече се случи с хечбека MG3.