След поредица рекордни месеци, пазарът на нови автомобили в България забавя темпото през август с едва 3493 нови регистрации, а ръстът на годишна база се смъква до 24%, показва редовната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР.
Новото поколение на Skoda Kodiaq има основна заслуга чешката марка да е номер 1 на българския пазар през 2024 година. Всички посочени числа в статията се отнасят до регистрации на нови автомобили от категории М1 и N1
Подобно забавяне е обичайно за този период на годината, въпросът е дали в следващите месеци ще бъде наваксано, за да стане 2024 най-силната година в историята на българския пазар.
Skoda - 4434 |
Надеждите на търговците падат най-вече върху предстоящия автомобилен салон в София през октомври, макар че предишните му издания нямаха кой знае какъв ефект върху пазара.
Битката за върха в нашата класация за най-продаваните нови модели се очертава незапомнено ожесточена: двамата лидери за пореден път си разменят местата, с разлика помежду им от едва 6 автомобила. Общо седем модела са успели да пласират трицифрен брой коли през август: Toyota Corolla, Skoda Kodiaq, Skoda Kamiq, Opel Corsa, Skoda Octavia, Dacia Sandero и Dacia Duster.
От началото на годината автомобилът с най-голям ръст на годишна база е Skoda Scala (+160%), пред Skoda Superb (143%) и Toyota Yaris (123%). Трицифрен ръст имат още Ford Focus, Kia Ceed и вече спряното за нашия пазар Suzuki Jimny.
Най-продаваните нови коли в България през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Спрямо 2023: -29% спад
Дълго време C-HR се задържаше в тройката на най-продаваните модели у нас. Дошлото неотдавна второ поколение обаче коригира не само дизайна, но и цените, така че сега японският кросоувър е един от малкото със спад на годишна база, и вече дори не е в десетката.