fallback

Toyota получи разрешение да произвежда твърдотелни батерии

Въпреки това японците намалиха плановете си за продажба на ЕV с цели 33%

Компанията Toyota обяви, че нейните планове за разработване и производство на батерии от следващо поколение и изцяло твърдотелни батерии са сертифицирани от японското Министерство на икономиката, търговията и промишлеността (METI) съгласно правителствената програма за осигуряване на доставките на батерии.

За целта на Toyota е издаден сертификат за производство на батерии от следващо поколение (подобрена версия) от Prime Planet Energy & Solutions, Inc. (PPES), пускане на следващо поколение батерии (версия с подобрени характеристики) от Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE), както и R&D (разработка и производство) на изцяло твърдотелни батерии.

Автомобилният производител възнамерява да започне производството на следващото поколение батерии PPES от 2026 г., като постепенно изпълнява плановете и увеличава производствения обем до 9 GWh годишно, както и на изцяло твърдотелни батерии в собствения завод на Toyota .

Програмата на METI за инициатива за устойчивост на батерии се основава на Закона за икономическата сигурност и има за цел да подсили инфраструктурата за производство на батерии. Това включва производството на батерийни клетки, материали и производствено оборудване, които се считат за критични.

В същото време обаче Toyota обяви, че намалява плана си за производство на електромобили с цели 33%. Всъщност, официално поставената цел за производството на 1,5 млн EV годишно до 2026 г. си остава в сила, но в компания са наясно, че далеч по-реалистично е достигането на 1 млн единици, което означава с 1/3 по-малко.

До неотдавна Toyota беше критикувана, че залага на хибриди и има недостатъчна гама електрически превозни средства. Това в крайна сметка се оказа правилната стратегия, въпреки че автомобилният производител в крайна сметка обяви планове за пускането на пазара на множество нови електромобили.

Дори 1 млн EV представлява огромно увеличение, тъй като през 2023 г. Toyota е продала 100 000 коли само на ток. Според информациите компанията е решила да намали производството поради „забавяне на глобалния пазар на електромобили“. И като част от това усилие японците очакват да произведат 400 000 EV през следващата година.

Още през юли автомобилният производител заяви, че възнамерява да „предложи 30 BEV модела в световен мащаб от марките на Toyota и Lexus и да произвежда до 3,5 милиона BEV годишно“ до 2030 г. Представител на компанията коментира през агенция Reuters, че планът за производство на 1,5 милиона електромобила годишно до 2026 г. и на 3,5 милиона до 2030 г. остава, но тези числа са просто „цели“.

fallback
  • #3
    Нищо ново под слънце ( преди 1 седмица )
    Тесла Не само че получи разрешение за производство на 4680 още през 2019 година, но също така ги произвежда оттогава. Ама като гледам докъде са стигнали за 5 години, се чудя Toyota дали ще успеят. А дано, ама надали. Бих се радвал, който и да е от всички които разработват твърдотелни батерии да успее. Включително Toyota. Това буквално ще е последният пирон в ковчега на ДВГ, въпреки че ще минат години в подобрение на технологиите и лекуване на Детски болести.
  • #2
    До японофилите ( преди 1 седмица )
    "Представител на компанията коментира през агенция Reuters, че планът за производство на 1,5 милиона електромобила годишно до 2026 г. и на 3,5 милиона до 2030 г. остава, но тези числа са просто цели. И каква стана тя антиелектрици? За Toyota може, когато си поставя цел за след две години да си я смени, но ако Тесла си е поставила цел през 2014 година и през 2025 година ще види проблем с постигането и, то това е недопустимо и огромен проблем. Чакам интерпретацията ви на тази новина?
  • #1
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Електричките са скъпи, а на Тойота са още по. Няма толкова балама за милион годишно.
fallback
Последни