fallback

Toyota получи разрешение да произвежда твърдотелни батерии

Въпреки това японците намалиха плановете си за продажба на ЕV с цели 33%

Компанията Toyota обяви, че нейните планове за разработване и производство на батерии от следващо поколение и изцяло твърдотелни батерии са сертифицирани от японското Министерство на икономиката, търговията и промишлеността (METI) съгласно правителствената програма за осигуряване на доставките на батерии.

За целта на Toyota е издаден сертификат за производство на батерии от следващо поколение (подобрена версия) от Prime Planet Energy & Solutions, Inc. (PPES), пускане на следващо поколение батерии (версия с подобрени характеристики) от Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE), както и R&D (разработка и производство) на изцяло твърдотелни батерии.

Автомобилният производител възнамерява да започне производството на следващото поколение батерии PPES от 2026 г., като постепенно изпълнява плановете и увеличава производствения обем до 9 GWh годишно, както и на изцяло твърдотелни батерии в собствения завод на Toyota .

Програмата на METI за инициатива за устойчивост на батерии се основава на Закона за икономическата сигурност и има за цел да подсили инфраструктурата за производство на батерии. Това включва производството на батерийни клетки, материали и производствено оборудване, които се считат за критични.

В същото време обаче Toyota обяви, че намалява плана си за производство на електромобили с цели 33%. Всъщност, официално поставената цел за производството на 1,5 млн EV годишно до 2026 г. си остава в сила, но в компания са наясно, че далеч по-реалистично е достигането на 1 млн единици, което означава с 1/3 по-малко.

До неотдавна Toyota беше критикувана, че залага на хибриди и има недостатъчна гама електрически превозни средства. Това в крайна сметка се оказа правилната стратегия, въпреки че автомобилният производител в крайна сметка обяви планове за пускането на пазара на множество нови електромобили.

Дори 1 млн EV представлява огромно увеличение, тъй като през 2023 г. Toyota е продала 100 000 коли само на ток. Според информациите компанията е решила да намали производството поради „забавяне на глобалния пазар на електромобили“. И като част от това усилие японците очакват да произведат 400 000 EV през следващата година.

Още през юли автомобилният производител заяви, че възнамерява да „предложи 30 BEV модела в световен мащаб от марките на Toyota и Lexus и да произвежда до 3,5 милиона BEV годишно“ до 2030 г. Представител на компанията коментира през агенция Reuters, че планът за производство на 1,5 милиона електромобила годишно до 2026 г. и на 3,5 милиона до 2030 г. остава, но тези числа са просто „цели“.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Най добрите специалисти от Спейсекс не успяха да приберат американските астронавти от МКС и се наложи руснаците да им превозят храна.Ракетите на Мъск дали ръждясват като на пикапа?
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А имат най-добрият екип по металознание, защото и в прекия И в преносния смисъл работят с ракетни технологии, които очевидно са върхът в технологиите, след като се ползват като нарицателно за висока технология. На практика ултратвърдата неръждаема стомана за пикапа е същата като на ракетите на space x, която е специално проектирана хем да е здрава като ръждясващата неръждаема стомана, хем да не е толкова мека и пластична като тази която не ръждясва, но все пак да е корозоустойчива като нея.
  • #11
    Абе каскет ( преди 2 месеца )
    Разбира се че не са измислили нито гига кастинга, нито алуминия. Просто бяха първите на които всички включително Toyota се смееха, защото не било възможно да се отлива чак толкова голям детайл от алуминий. Тесла просто измислиха начин как да го направят, защото имат най добрите специалисти по материалознание в света. Измислиха алуминиева сплав, която да може да запълни цялата форма за десетки от секундата без да се получат шупли от въздуха който избутва. Toyota копират след 8 години и се хвалят
  • #10
    Абе шваба с каскет ( преди 2 месеца )
    Нали затова ти говоря - първи изкараха водородът точно навреме и го масовизираха, като направиха електромобилите абсолютно ненужни. Ето че продажбите им вече започнаха да падат и света преминава на водород! Да живее Toyota и вярата в нея, както и нейните сектанти живеещи в паралелно реалност!
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Хех, гигакастингът не е измислен от Тесла, те ползват поддоставчик. Те първи го въвеждат, но това е защото процесите им за тестване и валидиране са на много по-ниско ниво от на голям производител като Тойота.
  • #8
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Всъщност не са GW, а 9 GWh. Вярно изглеждат малко, но е добро начало, предвид факта че за първия си електромобил се нуждаеха от 10 000 бройки год., но производителите от цял свят ги отрязаха като неблагонадежни, заради целия хейт срещу производителите на батерии и електромобилите като цяло. Едва намериха по 5000 бр. от 2 различни производители, които бяха толкова долно качество, че не можеха да се зареждат при отрицателни температури. Това беше фалстарт, замаскиран с падащи колела.
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    А технологичното превъзходство на Тойота се изразява не в това първи да изкарат дадена технология, а в това да знаят кога е точния момент една технология да бъде масовизирана.
  • #6
    Абе каскет ( преди 2 месеца )
    Колко пъти да ти се обяснява, че технологичен гигант не е този който произвежда повече бройки от дадена технология, а този който развива нови технологии. Какъв технологичен гигант е Toyota в новите технологии? Кажи ми една тяхна нова технология за последните 10 години след неуспеха с мирай, която е последната им нова технология? Докато Тесла са пионери в новите технологии и останалите включително Toyota ги следват. Да ти припомня ли най-новата рекламирана технология на Toyota - гигакастинга?
  • #5
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Тротинетка, както многократно съм ти обяснявал, Тойота е технологичен гигант, докато Тесла са пропагандна машина и технологично джудже. Сравнението между тях е меко казано неуместно. Подобни на тия непосилни за Тесла 4680 батерии, Панасоник, произвеждат от 90-те насам.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    От 2026г постепенно до 9 гигавата което е колкото за има-няма 100К коли
fallback
Последни