fallback

Toyota получи разрешение да произвежда твърдотелни батерии

Въпреки това японците намалиха плановете си за продажба на ЕV с цели 33%

Компанията Toyota обяви, че нейните планове за разработване и производство на батерии от следващо поколение и изцяло твърдотелни батерии са сертифицирани от японското Министерство на икономиката, търговията и промишлеността (METI) съгласно правителствената програма за осигуряване на доставките на батерии.

За целта на Toyota е издаден сертификат за производство на батерии от следващо поколение (подобрена версия) от Prime Planet Energy & Solutions, Inc. (PPES), пускане на следващо поколение батерии (версия с подобрени характеристики) от Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE), както и R&D (разработка и производство) на изцяло твърдотелни батерии.

Автомобилният производител възнамерява да започне производството на следващото поколение батерии PPES от 2026 г., като постепенно изпълнява плановете и увеличава производствения обем до 9 GWh годишно, както и на изцяло твърдотелни батерии в собствения завод на Toyota .

Програмата на METI за инициатива за устойчивост на батерии се основава на Закона за икономическата сигурност и има за цел да подсили инфраструктурата за производство на батерии. Това включва производството на батерийни клетки, материали и производствено оборудване, които се считат за критични.

В същото време обаче Toyota обяви, че намалява плана си за производство на електромобили с цели 33%. Всъщност, официално поставената цел за производството на 1,5 млн EV годишно до 2026 г. си остава в сила, но в компания са наясно, че далеч по-реалистично е достигането на 1 млн единици, което означава с 1/3 по-малко.

До неотдавна Toyota беше критикувана, че залага на хибриди и има недостатъчна гама електрически превозни средства. Това в крайна сметка се оказа правилната стратегия, въпреки че автомобилният производител в крайна сметка обяви планове за пускането на пазара на множество нови електромобили.

Дори 1 млн EV представлява огромно увеличение, тъй като през 2023 г. Toyota е продала 100 000 коли само на ток. Според информациите компанията е решила да намали производството поради „забавяне на глобалния пазар на електромобили“. И като част от това усилие японците очакват да произведат 400 000 EV през следващата година.

Още през юли автомобилният производител заяви, че възнамерява да „предложи 30 BEV модела в световен мащаб от марките на Toyota и Lexus и да произвежда до 3,5 милиона BEV годишно“ до 2030 г. Представител на компанията коментира през агенция Reuters, че планът за производство на 1,5 милиона електромобила годишно до 2026 г. и на 3,5 милиона до 2030 г. остава, но тези числа са просто „цели“.

fallback
  • #43
    анонимен ( преди 1 месец )
    Че кой ги е спирал? Освен собственото им технологично изоставане, разбира се?
  • #42
    анонимен ( преди 1 месец )
    "ПРАВИТЕЛСТВЕНАТА програма за осигуряване на доставките на батерии." ПРАВИТЕЛСТВЕНА. Това как ти звучи? На мен ми звучи, че Toyota е лобирала за програма която да осигури правителствена финансова подкрепа, подобно на нашите еврофондове По какви ли не програми. Лично аз го смятам за напълно нормално и дори желателно. Ти си този който обяснява как при японците е върха на логиката и нещо велико, но ако е за Китай и не да е Боже за Европа, Това е обир на данъкоплатеца. Ама ако е за водород може
  • #41
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    Лудория "Тойота ще ползва чужди пари и технологии", и ППЕС и ПЕВЕ са дъщерни компании на Тойота Мотор Корпорейшън. А сертификат от държавата е нужен за да започне проетка.
  • #40
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    Тротинетка обезумяла, сертифициране и субсидиране са две напълно различни неща. Не че няма да има и субсидиране по някакъв начин, но със сигурност ще е далеч от нивата на субсидии които китайските комуниски изсишват в китайската индустрия.
  • #39
    До лудория ( преди 1 месец )
    Не бях обърнал внимание. Напълно си прав "сертифицирани от японското Министерство на икономиката, търговията и промишлеността (METI) съгласно ПРАВИТЕЛСТВЕНАТА ПРОГРАМА за осигуряване на доставките на батерии." Тоест Това ще е поредното наливане на милиарди от правителството към Toyota, точно както досега наливаха И продължават да наливат милиарди за водорода. А сектантите са слепи за тези субсидии от японското правителство, но много им бодат очите субсидиите от китайското. Там поне има резултати
  • #38
    Лудория ( преди 1 месец )
    Аз останах с впечатление, че Тойота ще ползва чужди пари и технологии, за да произвежда батерии. Може и да не съм разбрал де... но така ми звучи онова със сертификати, програми...
  • #37
    До 36 ( преди 1 месец )
    Пак си помисли? Компания която не произвежда електромобили и има четвърт трилион дълг? За какво ти е?
  • #36
    Илън Мъск ( преди 1 месец )
    Охо май е време да купя нова компания
  • #35
    Факт ( преди 1 месец )
    А ми то течнотелни батерии в ел колите няма.
  • #34
    БИД ( преди 1 месец )
    Млък,че ще спра износа на батерии за Тесла.Ще произвеждате електрически автомобили само ако аз разреша.
fallback
Последни