fallback

Toyota получи разрешение да произвежда твърдотелни батерии

Въпреки това японците намалиха плановете си за продажба на ЕV с цели 33%

Компанията Toyota обяви, че нейните планове за разработване и производство на батерии от следващо поколение и изцяло твърдотелни батерии са сертифицирани от японското Министерство на икономиката, търговията и промишлеността (METI) съгласно правителствената програма за осигуряване на доставките на батерии.

За целта на Toyota е издаден сертификат за производство на батерии от следващо поколение (подобрена версия) от Prime Planet Energy & Solutions, Inc. (PPES), пускане на следващо поколение батерии (версия с подобрени характеристики) от Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE), както и R&D (разработка и производство) на изцяло твърдотелни батерии.

Автомобилният производител възнамерява да започне производството на следващото поколение батерии PPES от 2026 г., като постепенно изпълнява плановете и увеличава производствения обем до 9 GWh годишно, както и на изцяло твърдотелни батерии в собствения завод на Toyota .

Програмата на METI за инициатива за устойчивост на батерии се основава на Закона за икономическата сигурност и има за цел да подсили инфраструктурата за производство на батерии. Това включва производството на батерийни клетки, материали и производствено оборудване, които се считат за критични.

В същото време обаче Toyota обяви, че намалява плана си за производство на електромобили с цели 33%. Всъщност, официално поставената цел за производството на 1,5 млн EV годишно до 2026 г. си остава в сила, но в компания са наясно, че далеч по-реалистично е достигането на 1 млн единици, което означава с 1/3 по-малко.

До неотдавна Toyota беше критикувана, че залага на хибриди и има недостатъчна гама електрически превозни средства. Това в крайна сметка се оказа правилната стратегия, въпреки че автомобилният производител в крайна сметка обяви планове за пускането на пазара на множество нови електромобили.

Дори 1 млн EV представлява огромно увеличение, тъй като през 2023 г. Toyota е продала 100 000 коли само на ток. Според информациите компанията е решила да намали производството поради „забавяне на глобалния пазар на електромобили“. И като част от това усилие японците очакват да произведат 400 000 EV през следващата година.

Още през юли автомобилният производител заяви, че възнамерява да „предложи 30 BEV модела в световен мащаб от марките на Toyota и Lexus и да произвежда до 3,5 милиона BEV годишно“ до 2030 г. Представител на компанията коментира през агенция Reuters, че планът за производство на 1,5 милиона електромобила годишно до 2026 г. и на 3,5 милиона до 2030 г. остава, но тези числа са просто „цели“.

fallback
  • #33
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това ли било-те можели да произвеждат много батерии, ама чакали разрешително и лицензите.
  • #32
    До антиматематиците ( преди 2 месеца )
    Тоест по средата на 2024, преди да започнат увеличаването на производството на батерии, защото вече са усвоили методът за евтино производство, са произвеждали горе-долу колкото ЦЕЛТА на Toyota , чието производство ще започне през 2026, като постепенно ще го увеличава до 9TWh годишно, без да се казва през коя година. Цел която вече е постигната и задмината от Тесла.
  • #31
    Ти да видиш ( преди 2 месеца )
    Ето че в дискусиите се ражда истината. Всъщност съм излъгал. От Тесла най-накрая са се научили Как да произвеждат 4680 батерии със сух електрод. Току-що го научих, докато търсех колко батерии 4680 произвеждат. При отчета за второто тримесечие са обявени 1400 батерии за пикапа на седмица производствен капацитет. Тоест това е тясното място за увеличаване на производството на пикапа. Тоест по средата на 2024, преди да започнат
  • #30
    До 29 ( преди 2 месеца )
    Повече от очевидно е! Вече месеци след случая в който двама работника са починали в леглата си докато спят след като са ходили на работа в завода за батерии, няма никакви доказателства, че имат някакво отравяне, А това са били спекулации. Първоначално аутопсията не е показала основателна причина че смъртта е причинена от работата във фабриката. От стотици работници сред отровите Как пък починаха само тези двамата от охраната на завода? Синдромът на внезапна смърт обикновено е от ваксините.
  • #29
    Who Cares ( преди 2 месеца )
    Гостенино ( преди 54 минути )"Ти какво точно очакваш да ти кажат за нещо за което не знаят? ОЧЕВИДНО причината не са батериите!"Без да съм запознат с казуса, не би трябвало да правя изявления, НО ПОНЕЖЕ това ми е професия, та реших да попитам: "И какво прави батериите да не са причина ОЧЕВИДНО." Типично за форум - хем не се знае, хем за едни очевидно е А, а за други Б. В резултат се почват едни политкоректни нападки ад хоминем дето след втория пост си стават баш български любезности
  • #28
    Да психопате ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 1 минута )Да вземе да залезе това слънце,че електрическата латерна не млъква." Така е, мракът се бори със светлина а психопатията с истината и С фактите. Знам че фактите ви пречат! Това всъщност е целта - БОРБА С ПСИХОПАТИЯТА И НЕВЕЖЕСТВОТО!
  • #27
    Аз не съм психопат ( преди 2 месеца )
    "Анонимен ( преди 3 минути )Мите,в момента Тесла се моли да и изкупят продукцията.Електромобилите Тесла залежават по паркинги,стари летища и поляни." Факт! Няма какво да добавя. Няма и да те нарека психопат, въпреки че казаното от тебе не ми харесва и противоречи на някой от по ранните ми прогнози.
  • #26
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да вземе да залезе това слънце,че електрическата латерна не млъква.
  • #25
    Господин психопат ( преди 2 месеца )
    Моите измислици са факти за които мога да дам и давам източниците на информация. Вашите лъжи са плод на вашето въображение за които не можете да дадете източник, защото НЕ СА ФАКТИ. Понякога ВЯРВАТЕ, че са факти, поради липса на ЗНАНИЯ. Когато човек ЗНАЕ, той бързо и веднага отговаря на въпроси как какво къде защо, а вярващите при всеки въпрос обиждат събеседника и се крият в Миша дупка защото ВЯРВАНИЯТА им НЕ СА ПОДКРЕПЕНИ НИТО СЪС ЗНАНИЯ НИТО С ФАКТИ. Някой им е ВНУШИЛ нещо, което им е харесал
  • #24
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Мите,в момента Тесла се моли да и изкупят продукцията.Електромобилите Тесла залежават по паркинги,стари летища и поляни.
fallback
Последни