IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz обединява EQS и S-Class

Следващото поколение на флагмана ще е електричско и с ДВГ

Следващото поколение Mercedes-Benz S-Class и EQS ще бъдат обединени под едно име като част от стратегията на германската марка за постигане на паритет между EV-моделите и двигателите с вътрешно горене. Това означава, че флагманът на автомобилния производител от Щутгарт ще запази ДВГ и в своето осмо поколение, което ще излезе през 2030 г.


Mercedes-Benz S-Class


В Mercedes смятат да премахнат името EQS, под което електрическият флагман на марката се продава от 2021 г. Това беше потвърдено пред британското издание Autocar от изпълнителният директор на компанията Ола Калениус, който заяви: „В бъдеще ще има две S-Class - с ДВГ и електрическа, като те ще имат подобен външен и вътрешен дизайн“.

Въпреки това, двата луксозни седана няма да бъдат базирани на една и съща платформа. S-Class EV ще използва предстоящата платформа MB.EA Large, а неговият „брат“ с ДВГ ще бъде изграден на допълнително разработена версия на днешната архитектура MRA. По този начин Mercedes повтаря хода си с електрическата G-Class, която се предлага и с ДВГ, като двата всъдехода следват един и същи стил.


Mercedes-Benz S-Class


Обединяването на двата модела е в резултат разочароващите продажби както на S-Class, така и на EQS. Спадът се усеща особено при седана с ДВГ - цели 37% през първото тримесечие на годината, като това доведе до намаляване на производството на модела само до една смяна в завода Factory 56 в Зинделфинген (Германия), където се сглобява и EQS.

Първоначално Mercedes прогнозира, че електрическите модели ще представляват повече от 20% от неговите 2 043 800 глобални продажби през 2023 г. Електромобилите на марката обаче постигнаха само 11% дял, въпреки 73% увеличение на продажбите в сравнение с 2022 г. Този дефицит подкопава по-ранната цел на Калениус изцяло електрическите и plug-in хибридни модели да представляват 50% от годишните продажби на марката до края на 2025 г. В актуализация на стратегията, направена по-рано тази година, Mercedes преразгледа тази прогноза на 50% до 2030 г.


Mercedes-Benz S-Class


Тази промяна в плана даде отсрочка на S-Class, тъй като марката реши да удължи живота на ключови бензинови и дизелови модели, като инвестира в електрификацията на съществуващите двигатели, за да осигури съответствие с нормативните изисквания за емисии и други фактори до 2030 г.
.
В интервю за германското издание WirtschaftsWoche Келениус потвърди, че Mercedes ще инвестира 14 млрд евро в научно-изследователска и развойна дейност и в заводи с фокус върху дигитализацията, електромобилността и, което е важно, напредналата технология на ДВГ само в рамките на своите операции с леки автомобили през 2024 г. „Нашите двигатели винаги ще бъдат на най-високия технологичен стандарт. В противен случай внезапно ще задушим нашия бизнес с двигатели с вътрешно горене през 2027/28 г.”, обясни Калениус.


Mercedes-Benz S-Class


Източници-и от компанията коментираха, че решението за разработка на осмо поколение на S-Class гарантира, че и по-малката Е-Class ще получи нова генерация - седма, като тя също ще се предлага както с ДВГ, така и с електрическо задвижване. А това означава, че сегашният EQE, подобно на EQS, също ще изчезне.

„S-Class и E-Class са тясно свързани от техническа гледна точка. Да се направи само едното без другото, би повлияло значително на икономиите от мащаба, на които се радват днешните модели“, коментира източник на Autocar.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    разкажи ни земята как се върти около слънцето след като не съществува Perpetuum mobile вечно движение
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Ако някой ти говори за физични закони, смята правилно и изброява факти за да убеди втория че не съществуват перпето mobile, плоска земя и 4/0,3= 12 е невъзможно да разбереш кой е първият и може да е всеки завършил осми клас, но втория е невъзможно да се обърка с някой друг, защото са малко хората на които им липсват знания от шести клас нагоре с колкото и Ника да се опитва да убеждава останалите, че щом много хора го казват, значи е вярно!
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    месси на теб навсякъде ти е привижда един субект в много личности мисля че имаш проблем тук има някакъв профил прави дистанционно анамнези обърни се към него може да ти помогне да се самоиндентифицираш иначе по темата кпд е абстрактно понятие
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Антиелектролалугер, дай да чуем твоята версия да се посмеем? Точно както се смяхме на версията, че при 15 на 100 разход с 2т баничарка за 30 км в час за изкачване на Шипка ти казах че няма как да катериш с пълна мощност, при положение че входящата ти мощност е 45 киловата А изходящата в най-добрия случай 15 kW при 30% КПД. Тогава ти с всичките ти самоличности обясни, че че КПД се смята като разделиш енергията за 100 км върху моментната мощност и получи 60kW на изхода. Чакам нещо подобно и сега
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    интересно какъв е процента на електрони които се изработват от веи 10 - 20 процента които постъпват в електропреносната мрежа и откъде се вземат останалите 80 процента за да има един електродвигател 100 процента ефективност
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До пръцльо ( преди 2 месеца )
    "Поредните които осъзнават че електрификацията няма да върви както си я представят технологично неграмотните бюрократи и тротинетките-манекени. "Това всъщност е поредното доказателство за функционалната неграмотност да напишеш подобно твърдение след като си почел "резултат разочароващите продажби както на S-Class, така и на EQS. Спадът се усеща особено при седана с ДВГ - цели 37% през първото тримесечие на годината, като това доведе до намаляване на производството на модела само до една смяна"
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Много се кефя всеки път, Когато някой ви заговори за физични закони да си мислите че съм аз. Личи си кой е неграмотния. Антиелектро лалугерите си лаете, технологиите си вървят. Но не точно тези в които вярвате, а само най-ефективните към които спада тока, а всякакво горене ще си остане в историята, като примерно горивната ера. Каменната ера не е свършила, защото са свършили камъните. Ако може да не опушваме света, защо е необходимо да го правим? Би ли обяснил? Дори пенсионерите оставиха дървата
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Тротинетка, стига си цапал интернет пространството с безумия. На всички им е ясно че си технолгочно и функционално неграмотен, няма смисъл постоянно да го затвърждаваш. Съвременната цивилизация се гради на изкопаемите горива.
  • #5
    3 rate up comment 9 rate down comment
    до 4 ( преди 2 месеца )
    Откога вярата в допотопна, пещерна техника, която работи на принципа на взривове, пуши, тресе се, тече, чупи се и не върви, те прави технологично грамотен? Откога стана много умно от сипани 10 литра 7 да хвърляш в канала и един, ЕДИН (1) литър да се превръща в кинетична енергия, демек движение напред? Всичко останало са топлинни и механични загуби на тая примитивна, изтормозена техника. Смог, болести, беднотия и петролни разливи. Изкопаемите горива са най-тъпия експеримент в ЦЯЛАТА история.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Поредните които осъзнават че електрификацията няма да върви както си я представят технологично неграмотните бюрократи и тротинетките-манекени. Все пак, по-добре късно отколкото прекалено късно.