Спортното подразделение на Mercedes продава 4-цилиндрови модели от години, но най-крайните фенове на марката не приемат автомобили като като CLA45 и GLA45 за истински AMG заради слабите им 2,0-литрови двигатели. Проблеми има и с най-новите C63 и GLC63, тъй като те също вече са 4 цилиндъра, макар и подпомогнати от мощна plug-in хибридна настройка.
В AMG обаче вярват, че хората ще променят отношението си съм двигателите с намалена мощност, поставяни на моделите на марката. В интервю за австралийското списание Carsales, ръководителят на местното подразделение на Mercedes - Хайме Коен, предположи, че точно както някои хора първоначално се съпротивляваха на мобилни устройства без физически бутони, форматът им в крайна сметка стана широко успешен.
„Аз бях от тези, на които липсваше телефонът с клавиатурата. Как може да се продава без клавиатура? Е, сега са без клавиатура. Напредъкът отнема време и в крайна сметка е успешен, защото това е добър продукт, който убеждава хората в качествата си. Не мисля, че има проблем, просто преходът винаги изисква известно убеждаване", казва Коен.
Топ-мениджърът вярва, че същото се е случило с автоматичните трансмисии, когато производителите на автомобили започнаха да спират механичните скоростни кутии. Шефът на Mercedes в Австралия посочи, че много хора са се колебаели да се сбогуват с ръчните скорости, но постепенно колите с два педала са се наложили.
Коен не е първият високопоставен служител на Mercedes, който защитава приемането на електрифициран 4-цилиндров двигател като заместник на добрия стар V8. Само миналия месец шефът на AMG - Михаел Шийбе, призна, че „за някои клиенти им е необходимо време, за да бъдат наистина развълнувани от технологията. По-нататък той каза, че „е важно да бъдем отворени, когато става въпрос за технологии“.