Появата на новия Mercedes-AMG CLE 63 Coupé се забавя, тъй като германският производител беше принуден да промени стратегията си. Оплакванията от клиенти принудиха компанията да се откаже от хибридното задвижване с 2,0-литров двигател и отново да заложи на 4,0-литровия битурбо V8.
Снимки на тестови прототип на нов CLE 63 се появиха в Motor.es, като бяха разкрити и любопитни подробности за модела. Както стана ясно, той остава без хибридния агрегат, разработен от екипа на Mercedes-AMG във Формула 1, тъй като клиентите и собствениците на пуснатия по-рано на пазара Mercedes-AMG C63 изразиха тотално недоволство от тази задвижваща система.
В крайна сметка Mercedes беше принуден да коригира стратегията си, въпреки че имаше пълно доверие в нея. От компанията първо обявиха, че „клиентите трябва да разберат нови технически подход“, но това явно не свърши работа и промяната вече е факт.
Тестовете на новото купе CLE 63 явно са към края си, защото заснетият прототип е с лек камуфлаж, които прикрива най-вече предната част. Вижда се обаче решетката Panamericana, която се откроява, както и големите въздухозаборници в бронята, които иман активна аеродинамична система.
Хрилете на предните перки, които охлаждат спирачките, също са ясно видими, както и огромните лети джанти и перфорираните спирачки с червени апарати. Задната част обаче е ключова, тъй като на бронята вече няма люк за порта за зареждане на батерията на системата PHEV.
Премахването на енергийния акумулатор и електрическия мотор ще намали теглото на модула, оставяйки само характерния 4,0-литров битурбо V8, въпреки че той е оборудван с MHEV технология. Новото купе няма да може да достигне мощност от 700 к.с., както би станало, ако беше западило хибридната технология „AMG E Performance", но това, което е сигурно е, че Mercedes и AMG ще се опитат да останат пред BMW M4 .
И ако големият съперник предлага не по-малко от 550 к.с., новият Mercedes-AMG CLE 63 Coupé, който ще бъде пуснат в продажба в края на 2025 г. като модел от 2026 г., ще надмине тази цифра с огромните 585 к.с. Той ще запази своята задвижване на всички колела 4MATIC+ и деветстепенна автоматична скоростна кутия. Обратът в решението на Mercedes да заложи на V8 в тази двувратка отваря вратата към версия с много висока производителност в CLE Cabrio, която не беше планирана.