След като призна, че целите му за електрификация са прекалено амбициозни, Mercedes-Benz сега налива огромно количество пари в двигатели с вътрешно горене. В интервю за немското издание Wirtschaftswoche, главният изпълнителен директор Ола Калениус каза, че технологията ДВГ ще просъществува и след 2030 г. А за да може новите ДВГ да отговарят на все по-строгите разпоредби, са необходими огромни инвестиции.
През тази година компанията с трилъчевата звезда на емблемата ще похарчи 14 милиарда евро само за подразделението си за леки автомобили. Средствата са отделени за „високотехнологична горивна технология“, но също и за електрификация и дигитализация. Въпреки че шефът на Mercedes не уточни колко пари се харчат за ДВГ, той призна, че това е „много повече от предварително планираното“.
Калениус повдигна завесата и около флагмана S-Class, на който му предстои актуализация в средата на жизнения цикъл. Тя е пласирана за 2026 година „Инвестирахме много повече в актуализацията на S-Class с нов двигател с вътрешно горене, отколкото обикновено харчим за фейслифт. Целта на Mercedes винаги е била конвенционалните си задвижвания да бъдат на най-високото технологично ниво и ако не харчим много пари за бензинови и дизелови двигатели, трябва да спрем да ги предлагаме през 2027 или 2028 г.“, обяснява шефът на Mercedes.
Калениус има предвид разпоредбите Euro 7 и China 7 и това как двигателите трябва да бъдат актуализирани, за да работят по-чисти, за да отговарят на по-строгите правила за емисии. Целта на Mercedes да промени всички „съответни комбинации от двигатели с вътрешно горене и трансмисии", за да избегне плащането на огромни глоби.
Всички бъдещи двигатели ще бъдат електрифицирани до известна степен, така че в гамата на марката ще има все повече хибриди. В Mercedes са наясно, че трябва да се адаптират сега, когато преходът към електромобили не върви по план. Преди три години беше казано, че plug-in хибридите и напълно електрическите автомобили ще представляват около 50% от годишните продажби до 2025 г., но това обаче е много малко вероятно да се случи. В един момент компанията дори обяви, че ще премине изцяло на електричество до 2030 г. в някои държави, „където пазарните условия позволяват“.
Сега, след като се сбърка с реалността, Mercedes няма друг избор, освен да промени целите си. В компанията вече искат хибридите и електрическите автомобили да представляват половината от доставките до края на десетилетието. Според Калениус, крайната цел марката да стане въглеродно неутрални до 2040 г. не се е променила.