IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes отново харчи големи пари за двигатели с вътрешно горене

В обновената S-Class се инвестира „много повече“ в сравнение с обикновен фейслифт

След като призна, че целите му за електрификация са прекалено амбициозни, Mercedes-Benz сега налива огромно количество пари в двигатели с вътрешно горене. В интервю за немското издание Wirtschaftswoche, главният изпълнителен директор Ола Калениус каза, че технологията ДВГ ще просъществува и след 2030 г. А за да може новите ДВГ да отговарят на все по-строгите разпоредби, са необходими огромни инвестиции.


Mercedes-Benz


През тази година компанията с трилъчевата звезда на емблемата ще похарчи 14 милиарда евро само за подразделението си за леки автомобили. Средствата са отделени за „високотехнологична горивна технология“, но също и за електрификация и дигитализация. Въпреки че шефът на Mercedes не уточни колко пари се харчат за ДВГ, той призна, че това е „много повече от предварително планираното“.

Калениус повдигна завесата и около флагмана S-Class, на който му предстои актуализация в средата на жизнения цикъл. Тя е пласирана за 2026 година „Инвестирахме много повече в актуализацията на S-Class с нов двигател с вътрешно горене, отколкото обикновено харчим за фейслифт. Целта на Mercedes винаги е била конвенционалните си задвижвания да бъдат на най-високото технологично ниво и ако не харчим много пари за бензинови и дизелови двигатели, трябва да спрем да ги предлагаме през 2027 или 2028 г.“, обяснява шефът на Mercedes.

Калениус има предвид разпоредбите Euro 7 и China 7 и това как двигателите трябва да бъдат актуализирани, за да работят по-чисти, за да отговарят на по-строгите правила за емисии. Целта на Mercedes да промени всички „съответни комбинации от двигатели с вътрешно горене и трансмисии", за да избегне плащането на огромни глоби.

Всички бъдещи двигатели ще бъдат електрифицирани до известна степен, така че в гамата на марката ще има все повече хибриди. В Mercedes са наясно, че трябва да се адаптират сега, когато преходът към електромобили не върви по план. Преди три години беше казано, че plug-in хибридите и напълно електрическите автомобили ще представляват около 50% от годишните продажби до 2025 г., но това обаче е много малко вероятно да се случи. В един момент компанията дори обяви, че ще премине изцяло на електричество до 2030 г. в някои държави, „където пазарните условия позволяват“.

Сега, след като се сбърка с реалността, Mercedes няма друг избор, освен да промени целите си. В компанията вече искат хибридите и електрическите автомобили да представляват половината от доставките до края на десетилетието. Според Калениус, крайната цел марката да стане въглеродно неутрални до 2040 г. не се е променила.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Браво, Браво ( преди 4 месеца )
    Най накрая !!! Стига с тази политика в автомобилостроенето !
  • #7
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    От модерните технолиигии най-вредни са електромобилите - те имат най-високи емисии на канцерогенните фини частици от прекомерното износване на гумите.
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 5: И водната пара ли стана вече вредна? Екоталибанското скодоумие не прощава.
  • #5
    1 rate up comment 11 rate down comment
    До 4 ( преди 4 месеца )
    Електрическите коли с батерии нямат алтернатива по отношение на ефективност и чистота. Водородните коли с ДВГ имат много ниска ефективност и пак произвеждат вредни емисии - азотни окиси и водна пара. По зле са дори от бензин и дизел заради скъпото и сложно съхранение на водорода. Станциите за зареждане на водород са много скъпи за построяване и поддръжка.
  • #4
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Все повече започват да усещат как бяха подхлъзнати да произвеждат електрокари. Всъщност далаверата беше със субсидийте. Държавата даваше едни ари на производителите да правят електрички, а на купувачите им свалаха от цената. Това нещо приключи, продажбите започнаха да дават назад и истината лъсна. Тойота за пореден път се оказаха прави. Факт!
  • #3
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Юнак Балкански ( преди 4 месеца )
    Не харесвам електричките. ДВГ са бъдещето. Просто трябва да се насочат към водородно гориво.
  • #2
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    И Мерцедес се усетиха.
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нем оже да бъде! Та нали електрощагите бяха бъдещето??