Porsche активно насърчава използването на синтетични горива, което може да бъде важен инструмент за запазване на превозните средства с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) след 2035 г.
Германският автомобилен производител вече стартира производствена база в Чили, където електронните горива се създават с помощта на възобновяема енергия. Те се използват в състезателната серия Porsche Supercup и са подходящ за по-стари модели автомобили.
Заводът първоначално е построен, за да удължи живота на по-старите двигатели с вътрешно горене, но сега, когато правителствата осъзнават, че електрическите превозни средства не могат да бъдат единственото решение, обещанието за електронни горива (e-fuels) придобиват по-ясни очертания.
Според ръководителя на Porsche Research and Development - Майкъл Щайнер, важно е не само да се заменят старите автомобили с електрически превозни средства, но и да се търсят алтернативи на изкопаемите горива. Затова и Porsche предлага да се започне с постепенно въвеждане на електронни горива, смесването им с традиционни горива - подобно на това, което беше направено с биогоривата.
В компанията смятат, че до края на десетилетието значителна част от горивата на пазара могат да бъдат заменени със синтетични. Подкрепата за тази инициатива нараства и първите резултати вече са видими - Европейската комисия смекчи позицията си за забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г., позволявайки продажбата на автомобили, задвижвани с „е-fuels“.
В същото време от Porsche посочиха, че при новата Panamera ще приложат същата стратегия, която ще се използва и при Cayenne, а именно - електрическата версия на модела да се предлага едновременно с тази с ДВГ. Това ще позволи на двата модела да се запазят бензиновите си двигатели поне до края на десетилетието, а най-вероятно и след.
Третото поколение на Panamera се появи в началото на годината, като предстои излизане на изцяло електрически вариант. Същото важи и за Cayennе, който ще получи версия само на ток. Производителят вече предложи този подход и с по-малкия SUV - Macan, но неговата версия с ДВГ от гамата в Европа, защото не отговаря на стратегия за киберсигурност.