IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche не се отказва от спасяването на ДВГ

Германците залагат на използване на синтетични горива и след 2035 година

Porsche активно насърчава използването на синтетични горива, което може да бъде важен инструмент за запазване на превозните средства с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) след 2035 г.


Porsche


Германският автомобилен производител вече стартира производствена база в Чили, където електронните горива се създават с помощта на възобновяема енергия. Те се използват в състезателната серия Porsche Supercup и са подходящ за по-стари модели автомобили.

Заводът първоначално е построен, за да удължи живота на по-старите двигатели с вътрешно горене, но сега, когато правителствата осъзнават, че електрическите превозни средства не могат да бъдат единственото решение, обещанието за електронни горива (e-fuels) придобиват по-ясни очертания.

Според ръководителя на Porsche Research and Development - Майкъл Щайнер, важно е не само да се заменят старите автомобили с електрически превозни средства, но и да се търсят алтернативи на изкопаемите горива. Затова и Porsche предлага да се започне с постепенно въвеждане на електронни горива, смесването им с традиционни горива - подобно на това, което беше направено с биогоривата.


Porsche


В компанията смятат, че до края на десетилетието значителна част от горивата на пазара могат да бъдат заменени със синтетични. Подкрепата за тази инициатива нараства и първите резултати вече са видими - Европейската комисия смекчи позицията си за забрана на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2035 г., позволявайки продажбата на автомобили, задвижвани с „е-fuels“.

В същото време от Porsche посочиха, че при новата Panamera ще приложат същата стратегия, която ще се използва и при Cayenne, а именно - електрическата версия на модела да се предлага едновременно с тази с ДВГ. Това ще позволи на двата модела да се запазят бензиновите си двигатели поне до края на десетилетието, а най-вероятно и след.


Porsche


Третото поколение на Panamera се появи в началото на годината, като предстои излизане на изцяло електрически вариант. Същото важи и за Cayennе, който ще получи версия само на ток. Производителят вече предложи този подход и с по-малкия SUV - Macan, но неговата версия с ДВГ от гамата в Европа, защото не отговаря на стратегия за киберсигурност.


0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    Тротка,всяка сутрин гледам отровени деца пред детската градина.
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Теслю митичен,кандидатирай се за консултант в Порше.Да им обясниш колко са на загуба от производството на синтетични горива от безплатна енергия от ВЕИ.От Порше ще се "набутат" с построяването на завод.Консултирай ги да си купят батерии с стотина години живот и милиони цикли зареждане.От благодарност може да ти подарят електричка Порше......играчка от Хиполенд.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    *** айде спрете се въглерода е в основата на живота също както и кислорода
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не знам защо обсебените от идеята за въглеродна неутралност отказват да приемат, че животът просто е... въглероден. Трябва ли да спрем да дишаме в името на въглеродната неутралност (нали въглероден двуокис, пардон - диоксид издишваме)??? Който от своя страна може да бъде неутрализиран със засаждането на почече гори, но... нали сме зелени, вместо тях засаждаме фотоволтаични паркове. Екология, брат...
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    До 4.Ти батерии ли яде за вечеря? Похапвай по често щом са безвредни.
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    До 3.Батерията има календарно стареене.Животът и е до 8 години.Всичко останало са мантри на електрооблъчените.
  • #4
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    А при синтетичното гориво оставяш детето пред детската градина и го отровиш днес, събира се въглеродният двуокис без останалите гадости, който вече са в белите дробове на детето ти, вечерта му даваш нова порция с вече рециклирани и въглероден диоксид който набавя нови гадости да се трупат в дробовете на детето и така синтезираш един и същи въглероден диоксид с който многократно тровиш детето си и децата на всички останали откъдето и да минеш.. батериите замърсяват на едно място еднократно.
  • #3
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Вярно е. И умирането на хората е вредно, Но хубавото е че става веднъж на 50-60 години, а на батериите готвят още по-дълъг живот. Като изцапаш днес за производството, за рециклиране ще мислят правнуците след 70-80 100 години. Засега са ги докарали до 20-30 години тези които са вече в производство.
  • #2
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    До еколога.Производството и рециклирането на батерии е в пъти по вредно.
  • #1
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Принципно ( преди 2 седмици )
    Да, за шепа екзотики да радват окото няма лошо. Масово няма как, щото с тва горене изгорехме. Има ли горене, има отровни съединения. Ако ще и бял прах да гориш, все 5