IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Всяка пета кола в Германия не минава технически преглед

Най-често се срещат проблеми със светлините и електрониката

Почти всеки пети автомобил в Германия не е преминал задължителния технически преглед през миналата година. По-конкретно, 19,2% от превозните средства са имали поне значителни дефекти, сочат данните на Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA). Други 13,1% от колите са с леки дефекти, а при 67,8% не са открити проблеми.


технически преглед


По-голямата част от неизправностите са в категорията „значителни дефекти“ – това може да са например прекалено износени гуми или работеща само от едната страна спирачка. Едва 0,5% от автомобилите са имали опасни дефекти – като износени спирачки или липсваща капачка на резервоара, докато 0,05% са били опасни за шофиране - такъв е случаят например с дефектни спирачни или кормилни системи.

Най-честият дефект при леките автомобили са проблеми със светлините и електрониката, които са установени при 24,7% от автомобилите. След това се нареждат дефекти в областта на осите, колелата, гумите и окачването, дефекти в спирачната система и замърсяване на околната среда.

Настоящите нива на дефекти са по-ниски от преди година. По това време KBA отчете процент на неуспех от 20,7%. По-рядко се откриват и опасни дефекти и небезопасно движение. Според KBA обаче цифрите от двете години са сравними само в ограничена степен, тъй като е имало промяна в източника на данни. Засега не е ясно дали миналогодишните автомобили са били в по-добро състояние или това е просто статистически ефект.

По-подробна информация ще има през септември. Между другото, мотоциклетите се оказван в значително по-добро състояние по време на техническите прегледи. Само 6,9% от тях не покриват изискванията.


0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до #1 ( преди 2 месеца )
    Много ми е интересно как ще минеш с изтъркани гуми. Нямаш никакъв шанс, гарантирам ти го. Забележка ще ти напишат, ако гумите са наближили нивото до изтъркване и трябва скоро да ги сменяш. С накладките и дисковете е същото. Ако са все още в норма, но са доближили границата на износване ще ти го запишат да знаеш. Мен са ме връщали за аптечка. Срокът на годност и беше изтекъл и ме върнаха да си купя нова. Мисля че 5 г.беше този срок и трябва нова.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    пак специалисти на тема масла
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    5-ти, смяната на маслото много зависимо от условият ана еклплоатация на колата. В Германия във фирмения сервиз няма да го сменят извън посоченото в книжката. Хме се кара доста бързо, но там не е прашно примерно. за ралзика от Гърция, българия, Сърбия, където е ужасно прашно и мръсно. Дори така е записано в книжката (без конкренти държави). И тоа не е само за немските марки.. ама местните спецове са .. най-компетентни... затоваи авотпарка е в "блестящо" състояние.
  • #5
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Немското качество започва да се забелязва все повече. Не случайно в държавите в които смяната на масло веднъж в годината е върха на поддръжката, никой не кара немски коли.
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Много хора ги връщат защото не са отделили 5 минути да проверят дали им светят всички светлини и как са гумите
  • #3
    18 rate up comment 7 rate down comment
    Дитер Шулц ( преди 2 месеца )
    И драма няма,а тук няколко трошки не успели и рев до небесата.Свикнали сме винаги да заобикаляме правилата.
  • #2
    30 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    При същите тестове у нас щеше да е всяка втора
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Минаването на преглед в Германия не е като ГТП. Доста подробно ги гледат. . Изгорелите кружки са дребен проблем (но връщат), за изтъркани гуми се минава с "забележка". За оси и окачане, е доста изненадващо, по принцип пътищата им са в добро състояние и не предразполагат за такива проблеми.