IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само 0,14% от колите са се провалили на технически преглед

Срокът за отстраняване на проблемите ще бъде вдигнат на 30 дни, съобщи министър Гвоздейков

Провалят ли се масово бензиновите автомобили при новите правила за ГТП? Подобни мнения вървят от въвежданията им, като стигнаха до изказвания в парламента. Истината обаче се оказва по-различна.

 
технически преглед


Процентът на временно допуснатите автомобили в момента е 1,4% при 127 хиляди преминали годишен технически преглед. Тези, които не са допуснати, са 0,14%. Това заяви служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, който на място се запозна с работата на новата система за контрол на пунктовете за годишни технически прегледи.

Той обясни, че по никакъв начин не могат да се променят изискванията и стойностите в директивата, които са въведени от Европейската комисия (ЕК), тъй като са категоризирани 3 групи автомобили, които преминават през годишен технически преглед.
 
 
Георги Гвоздейков


Транспортният министър посочи, че първата група автомобили се допуска при незначителни проблеми. Втората група са автомобили със значителни проблеми, за които има период от 14 дни, в рамките на които да бъдат отстранени. После отново минават ГТП, за да се удостовери, че препоръките са изпълнени.

Последната група са автомобилите, които застрашават изцяло безопасността на движението и околната среда – те попадат в категория „опасни“. Това важи и за колите, които имат лоши показатели на изгорените газове, уточни Гвоздейков.

Министърът подчерта, че критериите за пътната безопасност трябва да бъдат разделени на две. По думите му неизправна спирачка система, неизправно окачване, луфтове по кормилна уредба и т.н. са фактори, които пряко застрашават безопасността на движението, тъй като всеки един момента автомобилът може да получи повреда по време на движение и да предизвика пътно-транспортно произшествие. Лошите показатели на изгорените газове са непряка опасност за безопасността на движението, тъй като застрашава околната среда.

Работната група ще увеличи от 14 до 30 дни срока, в който автомобилите да имат време да отстранят проблема. „Проблемите тук идват от една страна от некачествено гориво и от друга страна от лоша поддръжка на автомобила", подчерта Гвоздейков.

Транспортният министър е категоричен, че няма никакъв хаос при прегледите. „Просто заработи системата за качество и игнорирахме човешкия фактор и манипулацията на данни да се въвежда ръчно. От днес съм издал заповед за назначаване на работна група, за която съм дал срок от 5 дни да направи предложение за промени. В петък очаквам доклад, който да одобря. Ще видим какви са възможностите за къс период на обнародване", каза още той.

Гвоздейков поясни, че вече е игнориран човешкият фактор и е отнета възможността на всеки един пункт да въвежда ръчно тези данни. „Данните от всеки един уред се предават директно в системата, която пристига в „Автомобилна администрация". Тук корупция няма как да има. Тук говорим вече за контрол и управление на качеството – и това е видно от данните", категоричен е той и отбеляза, че друга кола не може да се закачи, тъй като има видеонаблюдение, което също е в реално време.

Министърът на транспорта призова хората да отидат 10 дни по-рано до пункта за технически преглед, а преди това да преминат през сервиз, където да бъде проверено общото техническо състояние на автомобила.

Данни за некачественото гориво –няма, обяви Гвоздейков, който е бивш автомобилен пилот. Но препоръча: „Не си купувайте евтини горива, а от нормални бензиностанции, от вериги, които са обществено познаваеми на всички Има риск в по-малки бензиностанции – без да обиждам никой, да има некачествени горива. Препоръчвам на хората да не пестят пари от гориво, защото по този начин рискуват да си навлекат проблеми с двигателите и с автомобила".
 

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 10 ( преди 1 месец )
    Да, бе, 100 хил лв е поддържата на година. Всяка година се сменят съединителя, веригите, ремъците, скоростната кутия, цялото окачване, климатик и т.н. Само сенниците и задната седалка не се сменя. Откъде ви ги раждат главите такива неща ми е интересно.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    .... При 5-6к километра на година покупката на нова кола е възможно най-глупавото решение, което може да вземе човек. Далеч по-смислено е едни 100к лева да бъдат инвестирани, а не да бъдат похарчени за автомобил, който няма да бъде ползван ефективно. Втората причина, поради която не искам да сменям колата се състои в това, че днес произвежданите автомобили са с много ниско качество - евтини материали и ненадеждни агрегати. Така, че всичко е относително и зависи от нуждите на човека
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до 10 ( преди 1 месец )
    Имам 19г. Мерцедес, купувал съм го почти нов преди 18г. За този период от време съм дал за ремонти около 15к лева, а съм навъртял малко под половин милион километра - основно до преди 3-4г. Твърдението, че на година се дават 4-5к лева за ремонти не е вярно. На технически преглед минах миналия месец без проблем, но предполагам, че основната причина е новия ДПФ, който е на около 50к километра. През последните 2-3 години ми се промени живота и днес карам не повече от 5-6к километра годишно .....
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Проблема със старите коли ще се реши от само себе си по чисто икономически причини. Балъците каращи 20 годишни коли не могат да сметнат 2 и 2 колко пари всъщност изсипват за поддръжка и коствени данъци плюс ДДС за гориво. Пък после мрънкат че нямали 3000 лв за ДПФ/катализатор. Дрън дрън на някой стар премиум 3000 кубика дизел поддръжката му е 4-5 х лв на година като нищо.
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Бош ( преди 1 месец )
    Какви 0.14% ?!? Постоянно пред мен има някой толкова пушещ, че губя пътя направо Поне 4 от 10 дизелови автомобили са за спиране от движение, а при служебните процента е още по-голям! Айде вече установете някакъв истински контрол, а не само да имитирате дейност от която единствения резултат е поскъпване на таксите за ГТП!
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Моята кола е бензин 99 година и е ЕВРО 2. Не мога да разбера защо в ГТП се водят от 98 година че попадат в Група 3 и са минимум ЕВРО 3. Това изобщо не отговаря на реалността.
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Иронията е, че дизелите като цяло минават независимо от еко категорията им, защото фокусът е върху СО2-то, а при тях то е ниско по принцип. Явно дизелгейт не се случвал. Няма такъв фарс и комедия от грешки. Екологията няма абсолютно нищо общо.
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И защо никъде не се обявяват нормите които трябва да покриват колите. Всичко се прави тайно и на тъмно. Няма как джип с 3 000 кубика дизелов двигател да изпуска по-малко вредни емисии от една бензинова кола примерно с двигател 1600 кубика или по-малък. Нека министъра да даде ясни данни какви са емисиите които трябва да покрива всеки автомобил.
  • #5
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Няма понятие некачествено гориво.
  • #4
    16 rate up comment 0 rate down comment
    БГ простотия ( преди 1 месец )
    Тоя министър като говори че се продават некачествени горива , защо не нареди проверка на бензиностанциите , и тези които продават горива неотговарящи на изискванията да бъдат затворени. Как един шофьор да установи на коя бензиностанция са качесвени и на коя некачествени горивата, да не би да носи лаборатория в колата си.