fallback

Още едно проучване показва, че много хора използват хибридите неправилно

Повечето шофьори не зареждат с ток своите PHEV и това прави употребата им безсмислена

Plug-in хибридите (PHEV) теоретично биха могли да предложат най-доброто от двата свята - те са способни да работят само на електричество в диапазон от 50 до 80 км, в зависимост от модела, осигурявайки ускорение, сравнимо с изцяло електрически автомобили. В електрически режим шофирането е тихо, без стрес и с нулеви емисии.

При по-дълги разстояния се включва бензинов двигател, който заедно с електромотора увеличава пробега. Но има проблем - повечето собственици на PHEV не включват колите си в зарядно устройство. Всъщност, скорошно проучване на InsideEVs установи, че дори самите автомобилни производители имат много малко данни за навиците за зареждане на тези превозни средства или просто не желаят да ги разкрият. Това поведение проваля цялата цел на технологията и вместо да е от полза за планетата, й причинява вреда.

Нови данни от компанията за телеметрия и управление на автопаркове Geotab, получени от Electric Autonomy Canada, показват, че автопаркове, използващи plug-in хибриди, отделят повече замърсители, отколкото би трябвало. Geotab анализира 1776 PHEV в търговска употреба и установи, че операторите на автопаркове в Северна Америка са 86% зависими от изкопаемите горива за своите енергийни нужди. Според резултатите от изследването средният разход на гориво на PHEV е 6,25 литра на 100 км, което е значително по-ниско от възможностите на тези автомобили.

Това е само малко по-малко от средния разход на гориво на подобни бензинови автомобили, който е средно около 7,15 литра на 100 км. Резултатите на Geotab са в съответствие с констатациите от други проучвания по тази тема. Например Европейската комисия за климатични действия установи, че реалните емисии на CO2 от PHEV са 3,5 пъти по-високи от тези, регистрирани при WLTP тестове. Така резултатите от теста WLTP показаха CO2 емисии от 39,6 грама на километър. В реални условия тези емисии достигнаха 139,5 грама на километър.

Според данни на международният съвет за чист транспорт (ICCT) за САЩ икономията на гориво в реалния свят за PHEV може да бъде 42-67% по-висока от прогнозите на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA).

Неизползването на зареждане има последствия извън лошия разход на гориво и емисии. Това означава, че собствениците - в случай корпоративни автопаркове, не пестят гориво вероятно няма да видят ползите от намаляването на разходите за поддръжка на превозните средства и сложността на експлоатацията.

Ежедневният пробег на микробуси или камиони за доставка например е само около 28 км, което се покрива лесно от повечето съвременни електрически ванове. Затова и много компании с големи автомобилни паркова в САЩ преминават към изцяло електрически модели. Amazon вече разполага с 15 000 електрически микробуса, произведени от Rivian, за доставка на пакети. FedEx започна да използва модели BrightDrop Zevo, произведени от General Motors, а PepsiCo залага на електрически камиони Tesla Semi в Калифорния.

fallback
  • #20
    TSLA ( преди 2 месеца )
    Проблемът на колегите с VOLT и RAV4 PHEV е един и същ: "Много дразни като се пали тоя генератор човеееек! Една Y-ка Long Range можем ли да внесеме, братz?"
  • #19
    До 17 ( преди 2 месеца )
    Вероятно си глокиер който разкарва пратки в един и същ квартал цял ден като тези на DHL и затова правиш аналогията. Вероятно В статията нещо са се объркали и е възможно да се върти 400 км в един квартал три на три километра. Защо пък да е невъзможно след като ти го казваш. Ако някой каже нещо в коментарите няма как да не е вярно! Дори да е объркал Ямбол със Стамбул или компютри с компоти. То в общи линии нямам много голямо значение, ако върви внушението както трябва.
  • #18
    До 16 ( преди 2 месеца )
    Извинявай. Грешката е моя. За разлика от психопатите аз няма да тръгна да извъртам казаното, или да се скрие като лалугер в дупката си и да изляза в друга дупка (статия) все едно не се е случило нищо и да се правя че не съм сгрешил и да не отговарям на въпросите. Не обърнах внимание че става въпрос за километри в час, защото при 28 км за осем часов работен ден, дори и през ума не мина че може да говориш за такава скорост. Извинявам се още веднъж! Забележките ми бяха неоснователни.
  • #17
    Дизела ( преди 2 месеца )
    Като шофьор работещ на разносна търговия мога да кажа, среднодневния ми пробег е около 400 км.Шефа купи чисто нови Кадита, електрически миксери не стават.
  • #16
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #9, чукча писатель... Или не четеш или не правиш разлика между км (разстояние) и км/ч (скорост). Много плъгин хибриди, въпреки убежденията на производители и маркетолози, не могат да вървят само на ток. Като им дадеш газ, минават на бензин, като минеш 60-70 км/ч (т.е. като се позасилиш, за теб специално пояснявам, щото сигурно си в 6 клас) минават на бензин. Та ако тръгнеш и се качиш на магистралата, не може да караш на ток, колкото и да ти се иска. И тогава за чий да я пъхаш в контакта.
  • #15
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Вярно е. Трябва да си мазохист, и да нямаш волята да отидеш до бензиностанцията и по принуда да зареждаш на 14 стотинки в гаража. И ако никой не ти каже даже няма да се сетиш. Само по принуда зареждат за 2,50 лева на 100 км. Нормалните хора сами си избират на коя бензиностанция да заредят по 3 лв/л. и сами си си избрали мощния автомобил който да харчи 30- 40 лв на 100 и да върви по-малко от автомобилите на онези мазохисти без воля. Правилно ли съм разбрал гледната ти точка? Какъв ти е избора?
  • #14
    Leberknoedl ( преди 2 месеца )
    До 10: Така е, ясно е че електромобилите са за безволеви *** с мазoхистични налконности, на които трябва да им се казва кога и за по колко време да спират и да зареждат. Нормалните хора предпочитат сами да си вземат решенията.
  • #13
    анонимен ( преди 2 месеца )
    DHL България са взели доста електрически бусове, та сигурно им вършат работа.
  • #12
    Пръц пръц ( преди 2 месеца )
    Другата пръдня беше, че не им се занимава със зареждане. Чакай малко, ти не проповядваше ли, че е много по-готино да караш хибрид и да го зареждаш 10 пъти по-често отколкото да караш електромобил? Не изпърдя ли, че за електромобилите нямало достатъчно зарядни станции, въпреки че ако караме хибриди Ще трябват 100 пъти повече зарядни станции, защото хибридите не могат да зареждат бързо, но за сметка на това зареждат за малко километри?
  • #11
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Поредното доказателство че се опита да споделиш мисъл, но излезе пръдня. Поредното доказателство че или си функционално неграмотен или се опитваш да правиш внушения въпреки, че си разбрал написаното. Независимо кое от двете е, то подценяваш събеседниците си. Ние пък разбрахме точно обратното - ако не ти бърка в джоба, караш по най-малкото съпротивление. На бензин не им излиза малко по-скъпо. Няма как безплатното да е по-евтино или по-скъпо от друго безплатно. Дънинг Крюгер казваш? За кой?
fallback
Последни