fallback

Още едно проучване показва, че много хора използват хибридите неправилно

Повечето шофьори не зареждат с ток своите PHEV и това прави употребата им безсмислена

Plug-in хибридите (PHEV) теоретично биха могли да предложат най-доброто от двата свята - те са способни да работят само на електричество в диапазон от 50 до 80 км, в зависимост от модела, осигурявайки ускорение, сравнимо с изцяло електрически автомобили. В електрически режим шофирането е тихо, без стрес и с нулеви емисии.

При по-дълги разстояния се включва бензинов двигател, който заедно с електромотора увеличава пробега. Но има проблем - повечето собственици на PHEV не включват колите си в зарядно устройство. Всъщност, скорошно проучване на InsideEVs установи, че дори самите автомобилни производители имат много малко данни за навиците за зареждане на тези превозни средства или просто не желаят да ги разкрият. Това поведение проваля цялата цел на технологията и вместо да е от полза за планетата, й причинява вреда.

Нови данни от компанията за телеметрия и управление на автопаркове Geotab, получени от Electric Autonomy Canada, показват, че автопаркове, използващи plug-in хибриди, отделят повече замърсители, отколкото би трябвало. Geotab анализира 1776 PHEV в търговска употреба и установи, че операторите на автопаркове в Северна Америка са 86% зависими от изкопаемите горива за своите енергийни нужди. Според резултатите от изследването средният разход на гориво на PHEV е 6,25 литра на 100 км, което е значително по-ниско от възможностите на тези автомобили.

Това е само малко по-малко от средния разход на гориво на подобни бензинови автомобили, който е средно около 7,15 литра на 100 км. Резултатите на Geotab са в съответствие с констатациите от други проучвания по тази тема. Например Европейската комисия за климатични действия установи, че реалните емисии на CO2 от PHEV са 3,5 пъти по-високи от тези, регистрирани при WLTP тестове. Така резултатите от теста WLTP показаха CO2 емисии от 39,6 грама на километър. В реални условия тези емисии достигнаха 139,5 грама на километър.

Според данни на международният съвет за чист транспорт (ICCT) за САЩ икономията на гориво в реалния свят за PHEV може да бъде 42-67% по-висока от прогнозите на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA).

Неизползването на зареждане има последствия извън лошия разход на гориво и емисии. Това означава, че собствениците - в случай корпоративни автопаркове, не пестят гориво вероятно няма да видят ползите от намаляването на разходите за поддръжка на превозните средства и сложността на експлоатацията.

Ежедневният пробег на микробуси или камиони за доставка например е само около 28 км, което се покрива лесно от повечето съвременни електрически ванове. Затова и много компании с големи автомобилни паркова в САЩ преминават към изцяло електрически модели. Amazon вече разполага с 15 000 електрически микробуса, произведени от Rivian, за доставка на пакети. FedEx започна да използва модели BrightDrop Zevo, произведени от General Motors, а PepsiCo залага на електрически камиони Tesla Semi в Калифорния.

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Инженерите и потребителите бяха решили проблема бензин или ток. Намесиха се "политици" и "управници" и стана, "Те ти булка, спасов ден!". Но и това не е нещо ново под слънцето - вж. упадъка на Римската империя.
  • #29
    До 28 ( преди 2 месеца )
    Те този проблем с бензин или ток Не го ли решиха още преди век? Или имат кратка памет? То и и променливият ток беше победил правя преди век и обясняваха че прав ток не става за пренасяне на дълги разстояния, А сега за най-дългите разстояния строят само правотокови далекопроводи. Уж по-добро от павец нямаше, а в момента те че финансиране за изграждане на 3 000MWh съхранение в батерии само в България. Дали пък нещо не се е променило при батериите и другите технологии за този век?
  • #28
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да имаш автомобил с газова уредба и да го караш на бензин същата работа и тук да имаш плъг инхибрид и да го караш с бензиновия двигател и да наливаш гориво и за какво човек си купува тези коли когато ще и кара по-скъпо. Ще искат да ми ме трепят електрическите не закарани само на електрическа и това е цялата пристигане нещо друго.
  • #27
    До 26 ( преди 2 месеца )
    Не, Мите, за дирижаблите, за 3Д телевизорите, за ДДТ, че дори и за азбеста говори човека. Други примери за провалили се новаторски и "велики" нововъведения искаш ли, или ще продължаваш просто да лаеш докато керванът си върви?
  • #26
    анонимен ( преди 2 месеца )
    кой нормален си поръчва храна за в къщи
  • #25
    До 24 ( преди 2 месеца )
    "хората винаги предпочитат практични и прости решения" за коня и каруцата ли говориш? За телефона с шайба, който няма нужда от зареждане? За колиба в планината? Или другата крайност 15 етажен блок без усложняващ асансьор нуждаещ се от ток и често развалящ се? Ходенето пеш вместо да си усложняваш живота с излишни техники?
  • #24
    popa ot razgrad ( преди 2 месеца )
    производителите се надпреварват да внедряват нови технологии, но пропускат едно много важно нещо: хората винаги предпочитат практични и прости решения...
  • #23
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Приемам че разносвачите правят 100-140 доставки в един квартал с четири 20 етажни блока, но само до базата и обратно сигурно имат повече от 20-30 км побег.
  • #22
    До 21 ( преди 2 месеца )
    А ти вместо да правиш необосновани предположения на база знания за перпето мобиле, спокойно може да се възползваш от 112 път на повторението на съвета да попиташ някой реален градски кyриер по колко километра върти на ден. Тези които обслужват селата може и да въртят, Но тези които въртят из кварталите и Като спрат между четири 15 етажни блока и местят микробуса на 200 метра чак след половин час и 5-10 доставки, където стоят още толкова време и толкова доставки. Колко да минат за 8 часа?
  • #21
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мите, Митее, при 28км не излизат дори любимите ти 12-ина хиляди на година среден пробег на частните лица. Баничарка, бус или камион с пробег 12 хил. на година аз не съм виждал. Със сигурност има такива, я на летището, я в някоя мина, обаче в нормалния свят тези коли въртят минимум по 2, по 3, че и по повече километра. Та, така, драги ми смехурко за "фактите" от Интернет и медиите като цяло, в които обичаш да се кълнеш.
fallback
Последни