IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Xiaomi губи 9200 долара от всяко EV, но се справя по-добре от Rivian и Ford

Китайският технологичен гигант се готви да пусне втория се модел само за 2 месеца

Разработването, изграждането и продажбата на електрически превозни средства е скъп бизнес и китайският технологичен гигант Xiaomi разработва това по трудния начин, губейки милиони с пускането на своя спортен седан SU7. Въпреки това, производителят на смартфони се справя много по-добре от някои по-утвърдени марки.


Xiaomi  SU7


Автомобилното подразделение на Xiaomi отчете коригирана загуба от 252 млн долара за второто тримесечие, приключващо на 30 юни. Това представлява първото пълно тримесечие на пазара. През април, май и юни Xiaomi е доставил 27 307 електромобила на купувачи в Китай, като прогнозира, че ще достигне 100 000 доставки до ноември. Като се вземат предвид общите загуби и броя на доставките, Xiaomi е загубил 9200 долара от всяка продадена кола.

Подобни загуби обаче не са необичайни дори за изцяло автомобилни марки. В началото на август беше съобщено, че Rivian е загубил 1,46 милиарда долара през второто тримесечие, като през този период компанията е произвела само 9162 автомобила. Това означава загуба от 32 705 долара на превозно средство, доставено през второто тримесечие.

Друг производител - Ford, се справя още по-зле. През второто тримесечие подразделението за електрически автомобили Ford Model e загуби 1,1 милиарда долара. През периода са продадени 23 957 автомобила, което означава загуба от 47 600 долара за всеки един от тях.


Xiaomi  SU7


Анализатори от индустрията смятат, че автомобилният бизнес на Xiaomi може да достигне точка на рентабилност, ако компанията започне да продава между 300 000 и 400 000 автомобила годишно. В същото време обаче шефът на технологичният гигант - Лей Джун, твърди, че засега Xiaomi няма амбиции да продава колите си извън Китай, като ще се фокусира основно върху местния пазар през следващите 3 години.

За целта се подготвя втори модел, който трябва да помогне на Xiaomi по пътя към печалба. Предполага се, че това ще бъде SUV - малко по-голям от SU7, който ще бъде представен преди края на тази година, а продажбите му ще стартират в началото на следващата Предвид търсенето на SUV и кросоувъри, той може да се окаже дори по-популярен от седана SU7.


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 3 седмици )
    Пак не разбрал? Вярно сте функционално неграмотни "За целта се подготвя втори модел, който трябва да помогне на Xiaomi по пътя към печалба. ... а продажбите му ще стартират в началото на следващата" къде видя да ти говорят за един модел? Да не мислиш че Toyota е на загуба от моделите от които продава под 300 000 броя годишно? Има постоянни разходи, които не зависят нито от броя произвеждани автомобили нито от броя модели. Колкото повече са продажбите, на толкова трябва да се разделят разходите.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Да 5 години ще избиват инвестицията, точно ще са занулили и идва време за нов модел, идва нова батерия, ново изискване за нещо и хайде пак на загуба. После след още няколко години и пак е време за обновяване на завода. Освен Тесла кой друг продава по 300к бройки от 1 модел?
  • #6
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 3 седмици )
    Мен пък и двамата ме изпреварихте. Само че аз нямаше да се обърна към първия коментар, който е написан под ника на абсолютен сектант, за който вярата е повече отколкото който и да е факт или аргумент. Щях да се обърна към втория му коментар написан анонимно, където чакал но-то. Директно признание че или не е чел статията или е функционално неграмотен, за да не разбере нещо толкова елементарно написано дори в прав текст. Рентабилност след 300 000 автомобила годишно. Кратко и ясно.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    3 ме изпревари :-)
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    Чакайте да уточним нещата. Самите автомобили са на печалба - в смисъл продават се на по-висока цена от себестойността им - просто не могат да избият инвестицията. Не случайно пише, че при 300 000-400 000 ще са на печалба - тогава общата печалба ще избие инвестицията. Това не е драма - ще избиват инвестицията по-дълго. Те са направили някакъв план за избиване на инвестицията, излиза, че няма да стане толкова бързо и ще запишат загуба и ще я покрият от други производства и това е
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 1Това са глупости на търкалета.Всеки производител, който продава над определена бройка EV може да е на печалба. За Xiaomi бройката е ~300 К. Ако отчиташ само материалите, труда и енергията, си на печалба от всеки продаден автомобил. Но ти трябват стотици хиляди продадени коли, за да си покриеш инвестицията в разработка, заводи, маркетинг и търговска дейност.Това че много малко производители на EV продават над 100 К от модел, е друг въпрос. Ще изчакаме няколко години и нещата ще се о ...
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Като казвате, че Xioimi губи пари от "всяко EV", но еди какво си, очкавам, след "но-то", да има нещо, кеото е някак си противоречащо, а не подкрепящо ги. Естествено е, че когато продаваш нещо и можеш да му смъкваш цената, защото дирекнтата печалба не е целтта ти е момента, ще ти е лесно, да си пред конглокенцията. Не знам за вас, но аз помня, когато големите вериги дойдоха в България и с месеци продаваха стоки, дето и търговците не им ги даваха толков евтино. Води се нелоялна конглокенция.
  • #1
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 седмици )
    Никой не може да произвежда и продава електромобили на печалба. Тези които не отчитат загуба е защото я компенсират с приходи от субсидии и продажба на илюзии на пишман-инвеститори. Дот-ком балонът издържа 2 години, да видим колко ще издържи този.