Разработването, изграждането и продажбата на електрически превозни средства е скъп бизнес и китайският технологичен гигант Xiaomi разработва това по трудния начин, губейки милиони с пускането на своя спортен седан SU7. Въпреки това, производителят на смартфони се справя много по-добре от някои по-утвърдени марки.
Автомобилното подразделение на Xiaomi отчете коригирана загуба от 252 млн долара за второто тримесечие, приключващо на 30 юни. Това представлява първото пълно тримесечие на пазара. През април, май и юни Xiaomi е доставил 27 307 електромобила на купувачи в Китай, като прогнозира, че ще достигне 100 000 доставки до ноември. Като се вземат предвид общите загуби и броя на доставките, Xiaomi е загубил 9200 долара от всяка продадена кола.
Подобни загуби обаче не са необичайни дори за изцяло автомобилни марки. В началото на август беше съобщено, че Rivian е загубил 1,46 милиарда долара през второто тримесечие, като през този период компанията е произвела само 9162 автомобила. Това означава загуба от 32 705 долара на превозно средство, доставено през второто тримесечие.
Друг производител - Ford, се справя още по-зле. През второто тримесечие подразделението за електрически автомобили Ford Model e загуби 1,1 милиарда долара. През периода са продадени 23 957 автомобила, което означава загуба от 47 600 долара за всеки един от тях.
Анализатори от индустрията смятат, че автомобилният бизнес на Xiaomi може да достигне точка на рентабилност, ако компанията започне да продава между 300 000 и 400 000 автомобила годишно. В същото време обаче шефът на технологичният гигант - Лей Джун, твърди, че засега Xiaomi няма амбиции да продава колите си извън Китай, като ще се фокусира основно върху местния пазар през следващите 3 години.
За целта се подготвя втори модел, който трябва да помогне на Xiaomi по пътя към печалба. Предполага се, че това ще бъде SUV - малко по-голям от SU7, който ще бъде представен преди края на тази година, а продажбите му ще стартират в началото на следващата Предвид търсенето на SUV и кросоувъри, той може да се окаже дори по-популярен от седана SU7.