IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Властите в Италия с ултиматум към Stellantis

Концернът трябва да направи завод за батерии в страната, иначе губи голяма субсидия от ЕС

Италианското правителство отправи строго предупреждение към Stellantis, че ако не поеме твърд ангажимент за изграждането на завод за производство на батерии в страната, публичните средства ще бъдат преместени другаде.


Stellantis


Stellantis обеща да създаде фабрика в Италия чрез съвместното предприятие за батерии ACC, в което е най-големият инвеститор, заедно с други две гигафабрики за батерии в Европа. Работата по заводите в Италия и Германия обаче беше спряна по-рано тази година.

По време на конференция в Италия министърът на индустрията Адолфо Урсо каза, че Stellantis трябва да се ангажира с проекта, в противен случай е изложена на риск да загуби 370 милиона евро публични средства от фонда на ЕС за възстановяване след COVID-19.

„Stellantis трябва да ни даде отговор и трябва да го направи скоро. Ако Stellantis не ни даде положителна обратна връзка в рамките на часове, ще преместим... средствата другаде. Не можем да си позволим да загубим тези средства, защото Stellantis не спазва ангажиментите си”, каза министърът.

Урсо добави, че министерството е чакало отговори от Stellantis твърде дълго и каза, че докато правителството е изпълнило своята част, компанията не го е направила“.

Компанията ACC, който е собственост на Mercedes и TotalEnergies, заяви, че ще потвърди своята индустриална и строителни планове по-късно тази година или в началото на 2025 г. Първоначално се очакваше работата по нов завод за батерии в Термоли (Италия) да стартира през 2026 г., но сега тези планове се преразглеждат. Същото се случва и с другата фабрика, която трябва да бъде построена в Германия.


0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 9 ( преди 2 месеца )
    А задал ли си си въпроса защо китайските батерии са най-конкyрентни? За да разбираш света постоянно трябва да си задаваш въпроса ЗАЩО, а след това да търсиш и намираш неговия отговор.
  • #10
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 2 месеца )
    Тесла къде ги пишеш при производителите на батерии? Tesla имат огромен проблем с производството. Вече четвърта година произвеждат батерии които все още са нерентабилни и е по-евтино да си купят от китайците. Илон Мъск им постави срок до края на годината иначе ще изхвърли целия екип и ще започне производството на камиона с китайски батерии, защото няма време да ги чака повече. Но погледнато от друга гледна точка са четири години напред с опита. Опит който няма как да имаш, ако не произвеждаш.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Как да го правят като риска да са неконглокентни е голям? Технологията за батерии зе сега е в китайци, корейци и Тесла и вече няма недостиг на батерии ами предлагането изпревари търсенето така, че само най-ефективните могат да са устойчиви
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Да не са малко пари? Особено ако ти ги подаряват за нещо, което така или иначе ти трябва? Това е като някой родител да каже на детето си - няма да ти дам 40 000 лв за автомобил както ти обещах, ако не подпишеш лизинга за автомобила който струва 120 000 лв до няколко месеца, а детето да се сърди. Да не мислиш че тези милиарди ще ги извадят от джоба, а няма да теглят кредит за тях?
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Инвестицията в завод за батерии, както и в заводи и изследователска дейност за батерии и електромобили си е чиста загуба в началото, докато не почне серийно производство. Инвеститорите въобще не обичат загубите. Печалбата трябва да е днес и на момента, А какво ще стане утре и дали тази компания ще оцелее не е от толкова голямо значение, ако са успели да продадат акциите си навреме. Този начин на мислене ще съсипе света и спира развитието.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Да се поправя - не са затворили завод - уволниха 2500 души.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това ми звучи малко, я платете вие няколко милиарда за завод, за да вземем едни 400 мил. 'Талианците нещо много са си повярвали напоследък, ама ще им мине
  • #4
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Европейските политици след време ще осъзнаят, че отлагането на евро 7, за да се даде време на европейските производители да разгърнат по-плавно производството на електромобили, всъщност е била най-голямата грешка. Като им дадоха малко въздух и време, те буквално спряха развитието и дадоха заден. В крайна сметка резултатът е че европейските политици дават повече време на китайските производители на електромобили да напреднат толкова много, че за европейските да е абсолютно невъзможно да ги стигна
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Защо изобщо има фонд за възстановяване? И защо се раздава на хора, които не са понесли сериозни щети! Ааа - то било, за "цялостното икономическо възстановяване". Не е за "индивиди", нищо, че понякога говорим за десетки или стотици хиляди засегнати. Секнахте сумати и бизнес.
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 1 - Стелантис си преместиха централата в Нидерландия заради по-ниски данъци и затвориха завод в Италия - за това е цялата работа - те вече не са италианска компания.