IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Властите в Италия с ултиматум към Stellantis

Концернът трябва да направи завод за батерии в страната, иначе губи голяма субсидия от ЕС

Италианското правителство отправи строго предупреждение към Stellantis, че ако не поеме твърд ангажимент за изграждането на завод за производство на батерии в страната, публичните средства ще бъдат преместени другаде.


Stellantis


Stellantis обеща да създаде фабрика в Италия чрез съвместното предприятие за батерии ACC, в което е най-големият инвеститор, заедно с други две гигафабрики за батерии в Европа. Работата по заводите в Италия и Германия обаче беше спряна по-рано тази година.

По време на конференция в Италия министърът на индустрията Адолфо Урсо каза, че Stellantis трябва да се ангажира с проекта, в противен случай е изложена на риск да загуби 370 милиона евро публични средства от фонда на ЕС за възстановяване след COVID-19.

„Stellantis трябва да ни даде отговор и трябва да го направи скоро. Ако Stellantis не ни даде положителна обратна връзка в рамките на часове, ще преместим... средствата другаде. Не можем да си позволим да загубим тези средства, защото Stellantis не спазва ангажиментите си”, каза министърът.

Урсо добави, че министерството е чакало отговори от Stellantis твърде дълго и каза, че докато правителството е изпълнило своята част, компанията не го е направила“.

Компанията ACC, който е собственост на Mercedes и TotalEnergies, заяви, че ще потвърди своята индустриална и строителни планове по-късно тази година или в началото на 2025 г. Първоначално се очакваше работата по нов завод за батерии в Термоли (Италия) да стартира през 2026 г., но сега тези планове се преразглеждат. Същото се случва и с другата фабрика, която трябва да бъде построена в Германия.


0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 19 ( преди 2 месеца )
    А Аниели не са ли италианци кои са италианци Бан Ки Мун ли или Далай Лама.Италия е минало.
  • #20
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Абе каскет ( преди 2 месеца )
    Ще ми кажеш ли аз кога съм твърдял обратното за да ми обясняваш? Заядливец! Вместо да ми повтаряш думите отговори на въпроса. Защо европейските фирми са технологично изостанали? Съгласен ли си или не си съгласен с моя извод, че защото нямат желания, а не защото няма субсидии. Както виждаш държавите се молят някой да им вземе субсидиите и да вземе да свърши някаква работа, но желаещи за милиони и милиарди субсидии ... няма! Усвояват се само за пране на пари с лъжи за водород и синтетични горива
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 18 - не е на сем. Аниели, а е на Exor, която също е с централа в Нидерландия и там вече сем. Аниели държи контролен пакет. И двете са публични компании и си плащат данъците в Нидерландия. Италианското правителство иска да даде пари на този който строи в Италия - на мен ми се вижда нормално
  • #18
    2 rate up comment 4 rate down comment
    до 2 ( преди 2 месеца )
    Да но половината част е собственост на сем Аниели чисти италианци а италианското правителсвто иска да ги замени с Мун Чун и тн.За каква италия говорим.
  • #17
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Как така субсидии, нали само китайците получвали такива и им сложихме мита?
  • #16
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Ех, Тесльо-манекен, Тесла също папкат огромни субсидии, но хич ги няма с батериите. Трябва цялостна щедро субсидирана верига за развойна дейност и доставки - както направиха китайските комунисти с китайските фирми. Ако си мислиш че някоя не-китайска фирма може да припари там, значи си по-празноглав дори отколкото ти личи, ха-ха!
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Абе каскет ( преди 2 месеца )
    Същата работа беше и с тесла която взимала субсидии от всички държави по света. Сякаш ги дават само на Тесла. Tesla беше единствената която ги взимаше защото произвеждаше това за което дават субсидии. От предишната статия се видя, че от години се разработват 20 находища/предприятия за обработка на литий в Европа и нито едно от тях не произвежда и килограм литий. Усвояват се едни средства без никакъв резултат. Същото като с водорода. Тоест субсидиите не решават с никакъв проблем, ако няма желание
  • #14
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Абе шваба ( преди 2 месеца )
    Ето че дори не се опитваш да си отговориш на въпроса защо а продължаваш с мантрите и вярванията, въпреки че тази статия ти казва точно обратното. Правилният отговор на въпроса ЗАЩО е ЗАЩОТО, китайските фирми се възползват от щедрите субсидии за да се развиват и да стават конкyрентноспособни, залагайки на иновации, ефективно производство и осигуряване на верига за доставки С помощта на субсидиите. В Европа зорлем им бутат субсидии, но половин милиард не ги интересува и не искат да ги вземат.
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Заври си глупавите въпроси отдзад то е ясно, че защото са инвестирали правилно включително субсидии от държавата
  • #12
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Китайските батерии са най-евтини заради щедрите субсидии от комунистическата партия през последните две дестилетия и най-нископлатения труд спрямо Корея и Япония. Извън Азия на практика конглокенция няма. Опитите на Тесла са повече от трагикомични, също както и европейските.