IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Грешки на шефа водят две от марките в Stellantis към бездната

DS и Maserati са пред закриване заради политиката на Карлос Таварес

Само преди дни Stellantis обяви това, което се очакваше от известно време.Концернът е готов да закрие всяка от марките, които носят загуби. А две от тях, при това премиум, са под най-сериозна заплаха, като вината за това не е на пазара, а на шефа на Stellantis - Карлос Таварес, категорични са експерти..


Карлос Таварес


Португалецът е един от най-великите хора в автомобилната индустрия, но дори и те правят грешки. Таварес ръководи консорциума Stellantis, като почти непрекъснато изказва мнения по различни въпроси - от настъплението на китайските марки при електромобилите до спора му с италианското правителство, които достигна най-високото си ниво.

Наскоро Таварес заяви категорично, че марките в Stellantis, които нямат добри търговски резултати, ще бъдат закрити, като предстои вътрешна оценка на всяка една от тях. Топ-мениджърът е доказал, че няма колебания при взимането на подобни решения, особено когато става въпрос за брандовете от Франция и Италия. В същото време обаче именно прилаганата от него стратегия е причината да се стигне до сегашната ситуация.


DS8


В най-тежко положение са намира DS, чието превръщане в производител само на електрически автомобили се оказва сериозен проблем, тъй като пазарът на тези превозни средства отчита забавяне. Френската премиум марка направи няколко огромни грешки през последните години и не успява да се справи с конкуренцията на германците. А тя беше създадена именно с тази цел - да се конкурира с BMW, Mercedes и Audi.

Следващата грешка на DS наднича зад ъгъла и тя се казва DS 8. Продажбата на този модел само като електрически ще бъде истинско самоубийство, въпреки като външен вид той има всички предпоставки да постигне успехи на пазара. В DS и Stellantis обаче не го виждат по този начин.

Другият бранд, който се движи по ръба, е Maserati и това стана ясно от изявлението на Натали Найт, главен финансов директор на Stellantis. Тя потвърди лошото представяне на марката с тризъбец като емблема, която е продала едва 6500 автомобила през първата половина на годината. Това по-малко от половината от доставените през същия период на миналата година. Спадът в продажбите се дължи на спирането на Ghibli, Quattroporte и Levante, като носи загуби от 82 млн евро само за първите 6 месеца от годината.


Maserati Grecale


И тук вината е на сгрешената политика на Maserati, което означава и на Stellantis. Беше похарчена огромна сума за разработка на електрически версии, които не са нужни на никого и не се продават. Таварес явно не е разбрал, че престижът не се измерва с наличието или липсата на електрически версии, и вместо това можеше парите да отидат за наследници на двата седана и на спортния SUV.

Сега се говори, че Maserati може да се върне под шапката Ferrari, както беше в миналото, но това е малко вероятно, тъй като производителят от Маранело изживява най-добрия период в историята си. Така че единственият вариант си остава продажба на китайски производител, което обаче едва ли ще бъде прието добре.

Самият Таварес даде 10-годишна времева марка на всеки един от брандовете в концерна, за да докаже, че може да съществува и да носи приходи. Нишови производители като Maserati и DS обаче може и да не изкарат толкова.


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ужааас ( преди 1 месец )
    Мазерати ме кефи като компания, дано не фалират заради тоя ***
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Citroen ( преди 2 месеца )
    Грешка беше отделянето на DS от Citroen и премахване на активнбото окачване.Таварес е абсолютен некадърник.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Who Cares ( преди 2 месеца )
    Ако някой знае кой автомобил на Стелантис не носи загуби да го съобщи на Тавариш...
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    50:50 Tata - Индия и Chery - Китай с голяма част от производството в Китай.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Роувърите и Ягуарите са индийски, а не китайски.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И много важно, че китайци ще вземат Мазерати. Като взеха Range Rover и Jaguar, нито са ги затрили, че даже и напротив. В Щатите и Азия трошат пазара. По-добре китайци, отколкото да ги правят само електрически (не че китайците не започнаха да правят точно това с Jaguar, ама може и да е само пушилка). Иначе едва ли някого му пука за DS. Предполагам, че съществува само, за да захранва френски държавни чиновници с относително луксозни коли.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    123 ( преди 2 месеца )
    Пежо 508 - голяма тежка кола - чучнали и 1.6 двигател. Поради липса на излишни пари не съм претенциозен и през годините винаги съм взимал втора ръка коли. Доволен съм и от Опел в началото и от Пежо последните 10 години. Евтини коли - като почнат много да искат - заминават за скрап и .. хайде следващата.Но сега като гледам какви ги върши Стелантис - следващата ми кола на старо ще е Хонда или Шкода.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    А бе ... ( преди 2 месеца )
    Тавариш на престъпника Гомн! Хвани единия, пък ...
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    От този Алианц винаги ми е било невъзможно да си харесам автомобил, за дизайн да не говорим за мен е абсурдно с това кормило и вдигнатия екран да харесам Пежо, за цени да не говорим, кой ги купува се чудя?
  • #10
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    форд мина по този път но явно всеки иска сам да научи урока че да продаваш една платформа в различна опаковка на надути цени не е добра бизнес идея