Преди 20 години производителите заложиха на една нова тенденция - намаляване на работни обем на двигателите, в резултат на което на пазара се появиха нови мотори, чиято надеждност беше на ниско ниво. При тяхната разработка инженерите залагат на един и същ принцип - алуминиев блок вместо чугунен, директно впръскване вместо разпределено впръскване плюс турбокомпресор. И повечето случая тези мотори използват верижно задвижване.
Оказа се, че някои компании са усложнили устройствата без особена причина. Резултатът е намаляване на надеждността и на експлоатационния живот. Стигна се дори до сервизни акции, които удариха по репутацията на някои марки. Всички неуспешни двигатели бяха модернизирани набързо и след 2015 г. повечето от проблемите им бяха разрешени.
Някои от тези неуспешни двигатели (предимно малки обеми - 0,8-1,2 литра), обаче все още се намират под капака на автомобили на пазара втора ръка. По правило те оцеляват до 80 000-120 000 км, но след това излизат от строя. Те се поставят дори на популярни кросоувъри, така че има опасност да се натъкнете на тях при евентуална покупка. Тези автомобили по правило се предлагат на атрактивна цена, но е твърде вероятно към нея скоро ще бъде добавена значителна сума за ремонт или подмяна на двигателя.
5 кросоувъра с проблемни мотори (ГАЛЕРИЯ):
Веригата за синхронизация също има принос за теча на масло. Проектирана за 150 хиляди км, тя трябва да бъде подменена много по-рано. Тежките въглеродни отлагания върху всмукателните клапани водят до необходимостта от почистване на всеки 50 000-70 000 км.
Продажбата на употребяван Qashqai с този двигател е доста трудно, тъй като той често е в комбинация с не особено добрия вариатор Jatco JF015E, който също може да се повреди при пробег до 100 000. км. Със 165 Нм въртящ момент, произведени от двигателя 1.2, вариаторът работи на краен предел.