Преди 20 години производителите заложиха на една нова тенденция - намаляване на работни обем на двигателите, в резултат на което на пазара се появиха нови мотори, чиято надеждност беше на ниско ниво. При тяхната разработка инженерите залагат на един и същ принцип - алуминиев блок вместо чугунен, директно впръскване вместо разпределено впръскване плюс турбокомпресор. И повечето случая тези мотори използват верижно задвижване.
Оказа се, че някои компании са усложнили устройствата без особена причина. Резултатът е намаляване на надеждността и на експлоатационния живот. Стигна се дори до сервизни акции, които удариха по репутацията на някои марки. Всички неуспешни двигатели бяха модернизирани набързо и след 2015 г. повечето от проблемите им бяха разрешени.
Някои от тези неуспешни двигатели (предимно малки обеми - 0,8-1,2 литра), обаче все още се намират под капака на автомобили на пазара втора ръка. По правило те оцеляват до 80 000-120 000 км, но след това излизат от строя. Те се поставят дори на популярни кросоувъри, така че има опасност да се натъкнете на тях при евентуална покупка. Тези автомобили по правило се предлагат на атрактивна цена, но е твърде вероятно към нея скоро ще бъде добавена значителна сума за ремонт или подмяна на двигателя.
5 кросоувъра с проблемни мотори (ГАЛЕРИЯ):
Този Ford Kuga се продава до 2019 г. Повече от половината от резервните кросоувъри са оборудвани с 1.6 и 1.5 турбо двигатели от семейството EcoBoost. Ако Kuga се нуждае от задвижване на всички колела, тогава изборът се свежда до 2.0 дизелов двигател в комбинация с уязвим робот или до компресорни бензинови агрегати 1.5 или 1.6 (опции за мощност - 150 и 182 к.с.). Атмосферният 2.5 на Mazda е прекрасен, но е използван само във версии с предно предаване.
Двигателят JQMA/JTMA 1.6 е създаден на базата ни атмосферен агрегат с алуминиев блок, който също беше инсталиран на Focus, но въвеждането на директно впръскване и турбини доведе до критично термично напрежение. Устройството не толерира дори леко прегряване - в главата на цилиндъра се появиха пукнатини. Прегряването е причинено от крехък съединител в охладителната система.