Преди 20 години производителите заложиха на една нова тенденция - намаляване на работни обем на двигателите, в резултат на което на пазара се появиха нови мотори, чиято надеждност беше на ниско ниво. При тяхната разработка инженерите залагат на един и същ принцип - алуминиев блок вместо чугунен, директно впръскване вместо разпределено впръскване плюс турбокомпресор. И повечето случая тези мотори използват верижно задвижване.
Оказа се, че някои компании са усложнили устройствата без особена причина. Резултатът е намаляване на надеждността и на експлоатационния живот. Стигна се дори до сервизни акции, които удариха по репутацията на някои марки. Всички неуспешни двигатели бяха модернизирани набързо и след 2015 г. повечето от проблемите им бяха разрешени.
Някои от тези неуспешни двигатели (предимно малки обеми - 0,8-1,2 литра), обаче все още се намират под капака на автомобили на пазара втора ръка. По правило те оцеляват до 80 000-120 000 км, но след това излизат от строя. Те се поставят дори на популярни кросоувъри, така че има опасност да се натъкнете на тях при евентуална покупка. Тези автомобили по правило се предлагат на атрактивна цена, но е твърде вероятно към нея скоро ще бъде добавена значителна сума за ремонт или подмяна на двигателя.
5 кросоувъра с проблемни мотори (ГАЛЕРИЯ):
Имаше няколко кампании за изтегляне на двигателя, като причината беше охладителната система, която беше компрометирана. Инженерите обаче не се справиха и през 2016 г. агрегатът просто беше заменен с нов 1.5 двигател (M8MA/M9MA).
Всичко би било наред, но той беше създаде на базата на заменения 1.6 чрез просто скъсяване на хода на буталото. Тоест двигателят запази всичките си наследствени заболявания, въпреки че охладителната система беше напълно преработена. Остана бързото натрупване на мръсотия по инжекторите и всмукателните клапани. Все още има повреди поради прегряване, макар и много по-рядко. Буталото на втория цилиндър и уплътнението на главата на цилиндъра са изложени на риск.