Преди 20 години производителите заложиха на една нова тенденция - намаляване на работни обем на двигателите, в резултат на което на пазара се появиха нови мотори, чиято надеждност беше на ниско ниво. При тяхната разработка инженерите залагат на един и същ принцип - алуминиев блок вместо чугунен, директно впръскване вместо разпределено впръскване плюс турбокомпресор. И повечето случая тези мотори използват верижно задвижване.
Оказа се, че някои компании са усложнили устройствата без особена причина. Резултатът е намаляване на надеждността и на експлоатационния живот. Стигна се дори до сервизни акции, които удариха по репутацията на някои марки. Всички неуспешни двигатели бяха модернизирани набързо и след 2015 г. повечето от проблемите им бяха разрешени.
Някои от тези неуспешни двигатели (предимно малки обеми - 0,8-1,2 литра), обаче все още се намират под капака на автомобили на пазара втора ръка. По правило те оцеляват до 80 000-120 000 км, но след това излизат от строя. Те се поставят дори на популярни кросоувъри, така че има опасност да се натъкнете на тях при евентуална покупка. Тези автомобили по правило се предлагат на атрактивна цена, но е твърде вероятно към нея скоро ще бъде добавена значителна сума за ремонт или подмяна на двигателя.
5 кросоувъра с проблемни мотори (ГАЛЕРИЯ):
Nissan Qashqai II се продава до 2022 г. Във второто поколение той се предлага с бензинов турбо двигател 1.2 със 115 конски сили, създаден от Renault за европейския пазар. Агрегатът с индекс HRA2DDT (известен още като H5Ft за Renault) е с изцяло алуминиев необлицован блок, директно впръскване и експлоатационен живот от около 200 хил. км. Той стана относително надежден едва след направени модификации през 2017 г.
Когато този двигател се появи за първи път, той изненада неприятно собствениците с коксуване на бутални пръстени и сериозен разход на масло - до 5 литра на 1000 км. След това пръстените бяха обявени за „дефектни“ и трябваше да бъдат заменени с качествени. Но подмяната нямаше особен ефект, докато не се появи нов софтуерен фърмуер. Освен това, преди да бъдат сменени пръстените, те увредиха стените на цилиндъра.