Преди 20 години производителите заложиха на една нова тенденция - намаляване на работни обем на двигателите, в резултат на което на пазара се появиха нови мотори, чиято надеждност беше на ниско ниво. При тяхната разработка инженерите залагат на един и същ принцип - алуминиев блок вместо чугунен, директно впръскване вместо разпределено впръскване плюс турбокомпресор. И повечето случая тези мотори използват верижно задвижване.
Оказа се, че някои компании са усложнили устройствата без особена причина. Резултатът е намаляване на надеждността и на експлоатационния живот. Стигна се дори до сервизни акции, които удариха по репутацията на някои марки. Всички неуспешни двигатели бяха модернизирани набързо и след 2015 г. повечето от проблемите им бяха разрешени.
Някои от тези неуспешни двигатели (предимно малки обеми - 0,8-1,2 литра), обаче все още се намират под капака на автомобили на пазара втора ръка. По правило те оцеляват до 80 000-120 000 км, но след това излизат от строя. Те се поставят дори на популярни кросоувъри, така че има опасност да се натъкнете на тях при евентуална покупка. Тези автомобили по правило се предлагат на атрактивна цена, но е твърде вероятно към нея скоро ще бъде добавена значителна сума за ремонт или подмяна на двигателя.
5 кросоувъра с проблемни мотори (ГАЛЕРИЯ):
Освен това запалителните свещи, запалителната бобина и проводниците за високо напрежение и задвижващият механизъм на турбината не са издръжливи. Дроселната клапа и всмукателните клапани се замърсяват бързо. Тъжната картина се допълва от течове на масло изпод корпуса на масления филтър и спукан клапан на вентилационната система на картера. Животът на двигателя обаче е доста приличен, като в някои случаи той е над 300 хиляди км.
По-удачен избор е с 1,6-литровият атмосферен мотор със 110 к.с., който се комбинира с японска хидравлична автоматична скоростна кутия, а не с капризен робот. Най-добрият вариант обаче си остава двигателят 1.8 (152 к.с.) - той е структурно подобен на Tiguan 2.0 от същото семейство, поради което има същия набор от заболявания. Трансмисията – робот или механика. На вторичния пазар има много такива Yeti, но търсенето им е ниско.