Преди 20 години производителите заложиха на една нова тенденция - намаляване на работни обем на двигателите, в резултат на което на пазара се появиха нови мотори, чиято надеждност беше на ниско ниво. При тяхната разработка инженерите залагат на един и същ принцип - алуминиев блок вместо чугунен, директно впръскване вместо разпределено впръскване плюс турбокомпресор. И повечето случая тези мотори използват верижно задвижване.
Оказа се, че някои компании са усложнили устройствата без особена причина. Резултатът е намаляване на надеждността и на експлоатационния живот. Стигна се дори до сервизни акции, които удариха по репутацията на някои марки. Всички неуспешни двигатели бяха модернизирани набързо и след 2015 г. повечето от проблемите им бяха разрешени.
Някои от тези неуспешни двигатели (предимно малки обеми - 0,8-1,2 литра), обаче все още се намират под капака на автомобили на пазара втора ръка. По правило те оцеляват до 80 000-120 000 км, но след това излизат от строя. Те се поставят дори на популярни кросоувъри, така че има опасност да се натъкнете на тях при евентуална покупка. Тези автомобили по правило се предлагат на атрактивна цена, но е твърде вероятно към нея скоро ще бъде добавена значителна сума за ремонт или подмяна на двигателя.
5 кросоувъра с проблемни мотори (ГАЛЕРИЯ):
Skoda Yeti се продава до 2018 г. Кросоувърът е оборудван със същите двигатели 1.4 като Tiguan. Дизелът е добър вариант, но по-рядък, като голяма част от колите на вторичния пазар са с 1.2 бензинов мотор. И почти всички предложения имат пробег над 100 000 км. Базовият двигател CBZB 1.2 (105 к.с.) на Skoda Yeti използва частично решенията на двигателя 1.4, но има осем клапана, а блокът е алуминиев с чугунени втулки (основен ремонт не е предвиден).
До 100 000 км в този двигател не се случват сериозни повреди и собствениците рядко отбелязват значителна загуба на масло. Но около този пробег ресурсът на синхронизиращата верига изтича. И това е ресурсът на актуализираната единица, инсталирана на конвейера от октомври 2011 г. Преди това веригата изкарва само 30 000 км.