Преди 20 години производителите заложиха на една нова тенденция - намаляване на работни обем на двигателите, в резултат на което на пазара се появиха нови мотори, чиято надеждност беше на ниско ниво. При тяхната разработка инженерите залагат на един и същ принцип - алуминиев блок вместо чугунен, директно впръскване вместо разпределено впръскване плюс турбокомпресор. И повечето случая тези мотори използват верижно задвижване.
Оказа се, че някои компании са усложнили устройствата без особена причина. Резултатът е намаляване на надеждността и на експлоатационния живот. Стигна се дори до сервизни акции, които удариха по репутацията на някои марки. Всички неуспешни двигатели бяха модернизирани набързо и след 2015 г. повечето от проблемите им бяха разрешени.
Някои от тези неуспешни двигатели (предимно малки обеми - 0,8-1,2 литра), обаче все още се намират под капака на автомобили на пазара втора ръка. По правило те оцеляват до 80 000-120 000 км, но след това излизат от строя. Те се поставят дори на популярни кросоувъри, така че има опасност да се натъкнете на тях при евентуална покупка. Тези автомобили по правило се предлагат на атрактивна цена, но е твърде вероятно към нея скоро ще бъде добавена значителна сума за ремонт или подмяна на двигателя.
5 кросоувъра с проблемни мотори (ГАЛЕРИЯ):
Този Volkswagen Tiguan се продаваше до 2017 г. Подобно на Peugeot, 2,0-литровият турбодизел се счита за най-приемлив двигател. Приятен бонус - в първото поколение се комбинира с хидравлична автоматична трансмисия, а не с робот.
Всички бензинови двигатели Volkswagen Tiguan от първо поколение са с директно впръскване и турбокомпресор. Трудно е да се откроят най-лошите и най-добрите сред тях.
Първоначално моторите 1.4, и 2.0 страдаха от недостатъци, които производителят постепенно отстрани. По-специално, конструкцията и материалите на буталата и буталните пръстени бяха променяни многократно - изгарянето на масло при малък пробег доведе собствениците до отчаяние.