В началото на 60-те и 70-те години моливите на дизайнерите -визионери имат честта да дават форма на мечтания автомобил. Техните линии се превръщат в мостове към бъдещето. И оформяйки така наречените Dream cars (Мечтани коли).
Това са прототипи, които не винаги са предназначени да дадат началото на серийни автомобили. Дори често не са оборудвани с пълна механика. Те са предназначени да открият нови стилистични хоризонти.
Мечтаните коли на гениалните дизайнери (ГАЛЕРИЯ)
Роден с намерението да представи Gran Turismo на бъдещето, Lamborghini Marzal дебютира на автомобилното изложение в Женева през 1967 г. Той е проектиран от Марчело Гандини от името на Carrozzeria Bertone, който след това ще пренесе неговите стилистични характеристики върху сериен автомобил с Espada.
Отличителна черта на Marzal със сигурност са много големите стъклени повърхности, които обграждат отделението за пътници. Както и странното отваряне нагоре на големите врати, които позволяват достъп до проветривото пространство. То става още по-светло благодарение на седалки, покрити със сребърен материал.
С остри ръбове и футуристичен като всяко друго творение на Гандини от онова време, този автомобил въвежда стил, който и сега е от съществено значение за Lamborghini. По-точно шестоъгълникът, възприет отново в развитието на предницата, в отворите на задно стъкло, в конзолата на пилотската кабина, а също и при рязане на вратите. Той се задвижва от единствения шестцилиндров двигател , монтиран някога на Lambo. Идва от мотор, предназначен за Miura, с 2 литра работен обем и 175 конски сили.