През цялата история на автомобилната индустрия V8 двигателите са станали известни с две неща - големи мощности и работни обеми. Въпреки това, не всички V8 са наистина масивни и следващият списък го доказва. Това са моторите от този клас с най-малък работен обем, които са поставяни в двигателния отсек на серийните автомобили.
Самият V8 е роден във Франция преди 120 години. Според много историци първият V8 двигател, наречен „Антоанета“, е проектиран от Леон Левавасьор през 1904 г., но той не се използва в автомобили до 1906 г. Междувременно Renault и Buchet също разработват V8 за своите състезателни автомобили през 1904 г., но тези единици са само експериментални.
Първото документирано използване на V8 двигател в сериен автомобил е Rolls-Royce от 1905 г., който включва 3,5-литров агрегат. През следващите десетилетия тази конфигурация на двигателя става все по-популярна и в крайна сметка се превръща в най-популярния двигател в САЩ, където е туптящото сърце на всички muscle-cars от 1960 г. нататък. И ако тези автомобили с V8 с голям работен обем станаха наистина емблематични, други производители показаха, че един добър V8 не трябва да бъде масивен, за да върши работа.
V8 двигателите с най-малък обем (ГАЛЕРИЯ):
Произвеждан до 1988 г., той е увеличен до 3,0 и 3,5 литра през целия си живот, но също така е намален до 2,0 литра. Последният вариант е добавен през 1975 г. за италианския пазар в отговор на изключително високите данъци в страната върху автомобили, задвижвани от двигатели, по-големи от 2,0 литра.
В сравнение със своя DOHC 3.0-литров събрат, който също дебютира през 1975 г., най-малкият сериен двигател на Lamborghini включва единична горна гърбица с ремъчно задвижване и произвежда скромните 182 к.с. И докато 3,0-литровият и следващите 3,5-литрови версии са използвани в други модели на Lamborghini, то 2,0-литровият е ексклузивен за началното ниво Urraco P200.