През цялата история на автомобилната индустрия V8 двигателите са станали известни с две неща - големи мощности и работни обеми. Въпреки това, не всички V8 са наистина масивни и следващият списък го доказва. Това са моторите от този клас с най-малък работен обем, които са поставяни в двигателния отсек на серийните автомобили.
Самият V8 е роден във Франция преди 120 години. Според много историци първият V8 двигател, наречен „Антоанета“, е проектиран от Леон Левавасьор през 1904 г., но той не се използва в автомобили до 1906 г. Междувременно Renault и Buchet също разработват V8 за своите състезателни автомобили през 1904 г., но тези единици са само експериментални.
Първото документирано използване на V8 двигател в сериен автомобил е Rolls-Royce от 1905 г., който включва 3,5-литров агрегат. През следващите десетилетия тази конфигурация на двигателя става все по-популярна и в крайна сметка се превръща в най-популярния двигател в САЩ, където е туптящото сърце на всички muscle-cars от 1960 г. нататък. И ако тези автомобили с V8 с голям работен обем станаха наистина емблематични, други производители показаха, че един добър V8 не трябва да бъде масивен, за да върши работа.
V8 двигателите с най-малък обем (ГАЛЕРИЯ):
Първият пример за малък работен обем, масово производство V8, е разработен, донякъде изненадващо, в САЩ. В края на 1920 г. Хенри Форд поръчва създаването на дотъпен V8 и благодарение на усилията на Карл Шмалц, Рей Лард и Мил Зорлайн, двигателят влиза в производство през 1932 г.
Известен като „Flathead“ (благодарение на отличителната си плоска цилиндрова глава), първият масово произвеждан V8 на Ford първоначално има обем от 3,6 литра. В Европа обаче Ford представи по-малка версия през 1935 г. Тя е с работен обем от 2,2 литра и все още е V8 моторът с най-малък работен обем, произвеждан някога от Ford.