Мнозина може би си спомнят с нещо 1984 година, а други са забравили знаменателни събития в света. Проведе се Олимпиадата в Лос Анджелис, която соцлагерът (без Румъния и Югославия) бойкотира, а Мишел Платини изведе Франция до европейска титла по футбол. В киносалоните се завъртяха „Индиана Джоунс и Храмът на обречените“, „Имало едно време в Америка“ и „Ловци на Духове“. Мадона изпя „Like a Virgin“, Принс издаде гениалния “Purple rain”, а “Metallica“ – “Ride the Lightning“. У нас Тошко Колев, лека му пръст, направи феноменалната си роля в „Опасен чар“.
Не беше лоша и годината за премиерите в автомобилостроенето, като се започне от Ferrari Testarossa. Достигането на 40 години на пазара гарантира ли, че автомобилът печели статут на „класически“? Вие ще решите със следващите 10 примера, дадени от "Daily Mail".
40 е възрастта, на която едно превозно средство автоматично започва да отговаря на условията за „освобождаване на исторически превозни средства“ във Великобритания. Това означава, че собствениците вече не трябва да плащат пътен данък. Когато колите навършат 40 години пак на Острова, те също вече не трябва да преминават годишен технически преглед и автоматично са освободени от някои от таксите за чист въздух в страната, включително ULEZ в Лондон от £12,50 на ден.
10 модела, които навършват 40 години (ГАЛЕРИЯ)
Имаше големи промени в Land Rover преди около 40 години, започвайки с представянето на първия модел 110 (110 инча междуосие) през март 1983 г., заменяйки изходящата серия III.
Година по-късно, 90 (с междуосие по-близо до 93 инча) стартира с три врати и четирицилиндрови двигатели (V8 последва през 1985 г.), поставяйки началото на кръвната линия на дългогодишната серия Defender.
Докато повърхностно новите модели не се различаваха много от Land Rover от серия III (използваха същите панели на каросерията и двигатели), бяха направени доста други корекции. Например Land Rover 90 и 110 получиха преден капак в цяла дължина, решетка с нов дизайн и разширения на калниците.
Механично, най-голямата разлика за Land Rover 90 беше въвеждането на винтови пружини. Това осигуряваше по-удобно возене, а офроудърът можеше да бъде нещо повече от работен автомобил. Новият Land Rover също така дебютира с нова система за постоянно задвижване на четирите колела, извлечена от Range Rover, включваща двустепенна скоростна кутия със заключващ се централен диференциал.
Въпреки че далеч не бяха революционни през 1984 г., версиите 90 и 110 издържаха изпитанието на времето до наши дни. Въпреки това, едва през 1990 г. те получиха табелата "Defender". Сега вървят срещу около 11 725 лири.