Мнозина може би си спомнят с нещо 1984 година, а други са забравили знаменателни събития в света. Проведе се Олимпиадата в Лос Анджелис, която соцлагерът (без Румъния и Югославия) бойкотира, а Мишел Платини изведе Франция до европейска титла по футбол. В киносалоните се завъртяха „Индиана Джоунс и Храмът на обречените“, „Имало едно време в Америка“ и „Ловци на Духове“. Мадона изпя „Like a Virgin“, Принс издаде гениалния “Purple rain”, а “Metallica“ – “Ride the Lightning“. У нас Тошко Колев, лека му пръст, направи феноменалната си роля в „Опасен чар“.
Не беше лоша и годината за премиерите в автомобилостроенето, като се започне от Ferrari Testarossa. Достигането на 40 години на пазара гарантира ли, че автомобилът печели статут на „класически“? Вие ще решите със следващите 10 примера, дадени от "Daily Mail".
40 е възрастта, на която едно превозно средство автоматично започва да отговаря на условията за „освобождаване на исторически превозни средства“ във Великобритания. Това означава, че собствениците вече не трябва да плащат пътен данък. Когато колите навършат 40 години пак на Острова, те също вече не трябва да преминават годишен технически преглед и автоматично са освободени от някои от таксите за чист въздух в страната, включително ULEZ в Лондон от £12,50 на ден.
10 модела, които навършват 40 години (ГАЛЕРИЯ)
Кой е най-великият хот-хеч от 80-те? Мнозина вярват, че 205 GTi държи короната (не и феновете на Golf GTI), като се има предвид огромният му успех в продажбите от 1984 до 1994 г. Плюс огромното търсене и високи цени цели 40 години.
В началото се предлагаше само с 1,6-литров двигател. Едва през 1986 г. 205 се сдоби с 1,9-литровия двигател със 130 к.с., който незабавно осигури по-бързо ускорение и по-висока максимална скорост.
Кой е по-добрият вариант - остава спорно сред почитателите на французина. Без значение коя от тях сте избрали през осемдесетте години, и 1,6-литровите, и 1,9-литровите версии на 205 GTI имаха имидж на трудни за контролиране при резки завои. Модерните години елиминират проблема.
През последните години цените растат. Всъщност, най-високата, плащана някога за стандартен 205 GTi, беше модел 1.9 от 1987 г. Той смени собственика си във Франция за 82 960 евро (£69 800 тогава). Един приличен 205 GTI с над 150 000 километра може да бъде ваш за много по-малко от това в Обединеното кралство. Hagerty цитира цена от около £15 000 до £21 000 за добри до отлични автомобили.