fallback

Южна Корея свика спешна среща заради пожарите на електромобили

Страната е в шок, след като електрически Mercedes унищожи 140 коли и няколко апартамента

Правителството на Южна Корея организира спешна среща след зачестилите напоследък пожари, предизвикани от електрически автомобили, съобщава агенция Reuters. Последният случай бе на 1 август, когато паркиран в подземен паркинг електромобил Mercedes се възпламени. Въпреки усилията на пожарната служба огънят не бе овладян цели 8 часа, унищожи общо 140 автомобила на паркинга и принуди част от обитателите на сградата над него да се преместят във временни приюти.                  В срещата участваха заместник-министърът на околната среда, министрите на транспорта и промишлеността и шефът на националната пожарна служба. Целта й е да изработи нови правила, които да направят ползването на електромобили по-безопасно. Предстоят срещи между новосъздадената комисия и производители, начело с Hyundai, Mercedes и VW. Едно от предложенията е автопроизводителите да са задължени да разкриват кой е произвел батериите, вложени в електромобилите им.

Кадрите от адския пожар на 1 август засилиха страховете сред обществото за масовото навлизане на EV. Много голяма част от градското население в страната обитава апартаменти с подземни паркинги като сградата от инцидента. Само часове след случая с изгорелия Mercedes, и електрическа Kia се възпламени на подземен паркинг. Батериите в нея са производството на местната SK On.                    Експерти от пожарната служба напомнят, че електромобилите горят по различен начин от колите с ДВГ - пожарът обикновено трае много по-дълго и е по-труден за потушаване, защото има склонността да се възпламенява повторно. По данни на Сеулската пожарна команда, за последните 10 години е имало 1399 пожара в подземни паркинги, като 53% от тях са причинени от проблеми с електрическите системи.

Сега производителите са под натиск да разкриват доставчиците на батерии за всеки свой модел. Hyundai вече го стори доброволно, публикувайки списък с 13 различни електрически модела. Батериите за тях идват от корейските LG ES и SK On, както и от китайската CATL. Подобна мярка няма да предотврати пожарите, но ще направи по-лесно идентифицирането на проблемите, които ги предизвикват, коментира Мун Хак-хун, професор по автомобилно инженерство от Университета Осан.        

 

 

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ако има забрана за електромобили ще е на база емоции, а НЕ НА научни доводи.
  • #17
    До 16 ( преди 3 месеца )
    Решението за пропан бутан е на база физичните закони. Ако започнат да забраняват най-вероятните причинители на пожар от автомобили на база енергиен източник, според статистиката най-безопасни са електромобилите и те ще са последните, които биха забранили. Ако има забрана за електромобили ще е на база емоции, а научни доводи.
  • #16
    Лудория ( преди 3 месеца )
    За чуденето за българския министър в един от първите коментари, има отговор. Преди години, когато имаше инциденти с автомобили с LPG, след "внимателен анализ" им забраниха да влизат в закрити паркинги. Ефективно, по нашенски. Та, по аналогия, можем достатъчно мотивирано да определим, че при подобен проблем същото ще бъде и за електрическите автомобили - извън закрити паркинги.
  • #15
    Къде е ? ( преди 3 месеца )
    Чудя се къде е лалугерът с Ник Гост?
  • #14
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Другото нещо, което един антиматематик не може да види. Публикувах сутринта Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 13.08.2024 06:44:51ИмеMWАЕЦ 56,81%2013.5Кондензационни ТЕЦ 22,83%809.22Топлофикационни ТЕЦ 5,00%177.15Заводски ТЕЦ 3,90%138.31ВЕЦ 4,27%151.24Малки ВЕЦ 2,10%74.32ВяЕЦ 2,69%95.38ФЕЦ 1,86%65.86Био ЕЦ 0,54%19.28Товар на РБ 3235.52В момента ФЕЦ 45,96%2915.01Био ЕЦ 0,30%19.21Товар на РБ4625.51 колко се е вдигнала консумацията, която според Гост била константа?
  • #13
    Абе лалугер ( преди 3 месеца )
    Къде се скри след като ти отговорих с въпрос два пъти? Пак питам ( преди 3 часа )До психопата ( преди 2 часа )Хайде сега да се разберем господин психопат, това че 10 часа фотоволтатите не са произвеждали нищо проблем ли е? Ако е проблем Какво е решението?
  • #12
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Митеееее,публикуваш избирателно.Чакаме данни от ЕСО за ФЕЦ след залез слънце до изгрева.Колко процента произвеждат прехвалените ФЕЦ ?!?
  • #11
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун_40, наречен още електрика, митбъстър,адреналинка електричка, електрически лалугер.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.Знае сайтовете на ЕСО и енергийните борси и най важното може да смята сложна лихва в проценти в Ексел.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • #10
    За антиматематиците ( преди 3 месеца )
    "По данни на Сеулската пожарна команда, за последните 10 години е имало 1399 пожара в подземни паркинги, като 53% от тях са причинени от проблеми с електрическите системи." Малко сметки за антиматематиците. На година има по 140 пожара в подземен паркинг. Понеже са скарани със сметките, Това означава че на всеки 5 дни има 2 пожара в подземен паркинг от които единият е причинен от електрическата система, а другия от горивото. Около 3 пожара на седмица. За колко от тях имаше статии тази седмица?
  • #9
    До 8 ( преди 3 месеца )
    За случая в летище Лутън ли говориш? Да не твърдиш че е редно да забранят достъпа на дизелови автомобили в подземните паркинги, защото дизелов SUV запали и унищожи 1500 автомобила, които собственика му сега трябва да плаща?
fallback
Последни