Правителството на Южна Корея организира спешна среща след зачестилите напоследък пожари, предизвикани от електрически автомобили, съобщава агенция Reuters. Последният случай бе на 1 август, когато паркиран в подземен паркинг електромобил Mercedes се възпламени. Въпреки усилията на пожарната служба огънят не бе овладян цели 8 часа, унищожи общо 140 автомобила на паркинга и принуди част от обитателите на сградата над него да се преместят във временни приюти.
Кадрите от адския пожар на 1 август засилиха страховете сред обществото за масовото навлизане на EV. Много голяма част от градското население в страната обитава апартаменти с подземни паркинги като сградата от инцидента. Само часове след случая с изгорелия Mercedes, и електрическа Kia се възпламени на подземен паркинг. Батериите в нея са производството на местната SK On.
Сега производителите са под натиск да разкриват доставчиците на батерии за всеки свой модел. Hyundai вече го стори доброволно, публикувайки списък с 13 различни електрически модела. Батериите за тях идват от корейските LG ES и SK On, както и от китайската CATL. Подобна мярка няма да предотврати пожарите, но ще направи по-лесно идентифицирането на проблемите, които ги предизвикват, коментира Мун Хак-хун, професор по автомобилно инженерство от Университета Осан.