fallback

Южна Корея свика спешна среща заради пожарите на електромобили

Страната е в шок, след като електрически Mercedes унищожи 140 коли и няколко апартамента

Правителството на Южна Корея организира спешна среща след зачестилите напоследък пожари, предизвикани от електрически автомобили, съобщава агенция Reuters. Последният случай бе на 1 август, когато паркиран в подземен паркинг електромобил Mercedes се възпламени. Въпреки усилията на пожарната служба огънят не бе овладян цели 8 часа, унищожи общо 140 автомобила на паркинга и принуди част от обитателите на сградата над него да се преместят във временни приюти.                  В срещата участваха заместник-министърът на околната среда, министрите на транспорта и промишлеността и шефът на националната пожарна служба. Целта й е да изработи нови правила, които да направят ползването на електромобили по-безопасно. Предстоят срещи между новосъздадената комисия и производители, начело с Hyundai, Mercedes и VW. Едно от предложенията е автопроизводителите да са задължени да разкриват кой е произвел батериите, вложени в електромобилите им.

Кадрите от адския пожар на 1 август засилиха страховете сред обществото за масовото навлизане на EV. Много голяма част от градското население в страната обитава апартаменти с подземни паркинги като сградата от инцидента. Само часове след случая с изгорелия Mercedes, и електрическа Kia се възпламени на подземен паркинг. Батериите в нея са производството на местната SK On.                    Експерти от пожарната служба напомнят, че електромобилите горят по различен начин от колите с ДВГ - пожарът обикновено трае много по-дълго и е по-труден за потушаване, защото има склонността да се възпламенява повторно. По данни на Сеулската пожарна команда, за последните 10 години е имало 1399 пожара в подземни паркинги, като 53% от тях са причинени от проблеми с електрическите системи.

Сега производителите са под натиск да разкриват доставчиците на батерии за всеки свой модел. Hyundai вече го стори доброволно, публикувайки списък с 13 различни електрически модела. Батериите за тях идват от корейските LG ES и SK On, както и от китайската CATL. Подобна мярка няма да предотврати пожарите, но ще направи по-лесно идентифицирането на проблемите, които ги предизвикват, коментира Мун Хак-хун, професор по автомобилно инженерство от Университета Осан.        

 

 

fallback
  • #28
    бягайте тесларченца ( преди 2 месеца )
    В тоя сайт има 1 - 2 фена на тесла и не спират да ги обдухват ежеминутно във всяка една възможна или не ситуация. Малко са за да се налагат , не мислите ли ? Не им давайте право на дума , моля.
  • #27
    Ясно е ( преди 2 месеца )
    Еми като мерцедес са толкова т*пи да произвеждат тролейчета така ще е - ще гори яко всичко наоколо. За мен важното е да си понесе последствията този, който е допуснал това да се случи - след като собственика е достатъчно акълия да закупи такъв продукт - да си поема отговорността и да покрива щетите веднага - иначе затвор.
  • #26
    анонимен ( преди 3 месеца )
    това за летището в лутън от телевизора ли ти го казаха
  • #25
    Лудория до 17 ( преди 3 месеца )
    ... хората по-горе по етажите какво ли ще дишат по стълбищата. Нашата пожарна служба как ще вкара пожарен камион на такова ниво. Що пък да не оставим и електромобилите навън?! Звучи разумно... колкото и за автомобилите с LPG. :) На мен поне ми звучи така. И преди да пишеш , се замисли за фериботите в Норвегия и Гърция - какви автомобили не искат да качват. ;)
  • #24
    Лудория ( преди 3 месеца )
    По-спомен, някои електромобили се запалват още при транспортирането им от завода до клиентите. Да си чувал същото за автомобили с ДВГ? Чел ли си за самозапалила се чисто нова Дачия за 30-40 000 лв? Не. А Тесла/Мерцедес/електромобил който и да е за повече от 100 000 лева се самозапалва... ;) И като включваш физика, я се замисли за отровните газове от горящи батерии в паркиран електромобил в подземен паркинг (случайно -2 като в моя пример). Вентилацията какво ще направи? Гасителната уредба какво..
  • #23
    Лудория до 17 ( преди 3 месеца )
    След този инцидент отидох в сервиз, обясниха ми проблема, смениха нужните части и бутилката с нова с предпазен клапан и оттогава е без проблеми, както онази кола, така и всяка следваща. Според теб тези нови или сравнително нови електромобили защо се палят?! Защото аз автомобил с LPG съм виждал да има проблем, само като е стар (12+) и неподдържан. Същото ли е за електромобилите? Май не, нали? Както и онези Ферари, Кьонигсег, които също изгарят зрелищно.
  • #22
    Лудория до 17 ( преди 3 месеца )
    Навярно си прав за физичните закони, но надали решението е взето точно така. Аз карам автомобили на LPG повече от 20 години. Преживял съм само един инцидент с изпускане на LPG - цял резервоар изпусна в подземен паркинг (-2) на офис сграда. Там се криеха пушачите, които не искаха да излизат от сградата. Пожар - не, взрив - не. Значи при добре изградена инсталация, проблеми няма. При добра поддръжка на автомобил - също така. Тогава технологиите бяха стари и при повреда, бутилката не задържа LPG-то
  • #21
    PLAID ( преди 3 месеца )
    Ще се наложат марките с негорими батерии като LFP клетките на Model 3 / Model Y
  • #20
    До 19 ( преди 3 месеца )
    Как се задушава огън, който няма нужда от кислород? Покривалата служат единствено да не се предава огъня към околните предмети а да се държи под покривалото, докато изгори каквото има да гори. Ефективен метод за ограничаване на пожара. Допускам, че към задължителните пожарогасители в подземни паркинги и по бензиностанции, ще направят задължително И наличието на противопожарни покривала за електромобили.
  • #19
    анонимен ( преди 3 месеца )
    3 дни след случката е имало и със EV6, успели са да спасят пожара като са изкарали колата и са задушили огъня като са я покрили, но има доста хора обгазени от токсичния дим, честито много безопасно нямам търпение и на мен да се случи!
fallback
Последни