Правителството на Южна Корея организира спешна среща след зачестилите напоследък пожари, предизвикани от електрически автомобили, съобщава агенция Reuters. Последният случай бе на 1 август, когато паркиран в подземен паркинг електромобил Mercedes се възпламени. Въпреки усилията на пожарната служба огънят не бе овладян цели 8 часа, унищожи общо 140 автомобила на паркинга и принуди част от обитателите на сградата над него да се преместят във временни приюти.
В срещата участваха заместник-министърът на околната среда, министрите на транспорта и промишлеността и шефът на националната пожарна служба. Целта й е да изработи нови правила, които да направят ползването на електромобили по-безопасно. Предстоят срещи между новосъздадената комисия и производители, начело с Hyundai, Mercedes и VW. Едно от предложенията е автопроизводителите да са задължени да разкриват кой е произвел батериите, вложени в електромобилите им.
Кадрите от адския пожар на 1 август засилиха страховете сред обществото за масовото навлизане на EV. Много голяма част от градското население в страната обитава апартаменти с подземни паркинги като сградата от инцидента. Само часове след случая с изгорелия Mercedes, и електрическа Kia се възпламени на подземен паркинг. Батериите в нея са производството на местната SK On.
Експерти от пожарната служба напомнят, че електромобилите горят по различен начин от колите с ДВГ - пожарът обикновено трае много по-дълго и е по-труден за потушаване, защото има склонността да се възпламенява повторно. По данни на Сеулската пожарна команда, за последните 10 години е имало 1399 пожара в подземни паркинги, като 53% от тях са причинени от проблеми с електрическите системи.
Сега производителите са под натиск да разкриват доставчиците на батерии за всеки свой модел. Hyundai вече го стори доброволно, публикувайки списък с 13 различни електрически модела. Батериите за тях идват от корейските LG ES и SK On, както и от китайската CATL. Подобна мярка няма да предотврати пожарите, но ще направи по-лесно идентифицирането на проблемите, които ги предизвикват, коментира Мун Хак-хун, професор по автомобилно инженерство от Университета Осан.