Германският производител Mercedes-Benz се отклонява от ангажимента си да премине само към EV (електромобили) до 2030 г., като вместо това насочва милиони евро в разработването на нови двигатели с вътрешно горене и автомобили, оборудвани с тях. А тези, които налагат подобна промяна, са богатите клиенти на марката, твърди в анализ Carscoops. .
По-специално купувачите в Китай смятат, че престижът, който се придава на колата им, е свързан не само с емблемата, но и с вида на източника на енергия под капака. И наличието на мощен ДВГ зад решетката носи много повече възхищение, отколкото електромотор.
Сега автомобилният производител от Щутгарт продава повече от 4000 седана S-Class с бензинови двигатели в Близкия изток месечно, съобщава германският вестник Handelsblatt. В същото време през май Mercedes е пласирал само 74 бройки от електрическия седан EQS. Този модел предлага лукс от висок клас и огромен пробег, като разполага с по-впечатляващ цифров дисплей от този в S-Class. Това обаче не интересува китайските купувачи.
Дизайнът също не помага на EQS и на неговия визуално подобен по-малък брат EQE, който също се бори за място под слънцето. В същото време обаче продажбите на модели с ДВГ като GLS са се увеличили, което подчертава как богатите купувачи се отнасят към мощните ДВГ.
Това принуждава Mercedes да променя тактиката си и да хвърля много повече пари в разработването на двигатели с вътрешно горене и автомобили, оборудвани с тях, като така удължава техния живот, за да отговори на очакваното търсене в началото на 2030-те години. Тези непланирани пари за разработка обаче трябва да дойдат отнякъде и една от мерките за намаляване на разходите на Benz е да се откаже от разработката на водещата EV платформа MB.EA-Large.
Mercedes обаче няма намерение да се откаже напълно от електромобилите. По-малката версия на тази платформа - MB.EA-Medium, продължава да се разработва, както е планирано, но следващото поколение големи, скъпи електромобили - тези, които купувачите на луксозни стоки по света не искат, ще трябва да се задоволят с преработка на сегашната архитектура EQS.