IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Богатите не смятали електромобилите за престижни

Mercedes е принуден да върне инвестициите в бензинови двигатели заради клиентите си

Германският производител Mercedes-Benz се отклонява от ангажимента си да премине само към EV (електромобили) до 2030 г., като вместо това насочва милиони евро в разработването на нови двигатели с вътрешно горене и автомобили, оборудвани с тях. А тези, които налагат подобна промяна, са богатите клиенти на марката, твърди в анализ Carscoops. .


Mercedes-Benz


По-специално купувачите в Китай смятат, че престижът, който се придава на колата им, е свързан не само с емблемата, но и с вида на източника на енергия под капака. И наличието на мощен ДВГ зад решетката носи много повече възхищение, отколкото електромотор.

Сега автомобилният производител от Щутгарт продава повече от 4000 седана S-Class с бензинови двигатели в Близкия изток месечно, съобщава германският вестник Handelsblatt. В същото време през май Mercedes е пласирал само 74 бройки от електрическия седан EQS. Този модел предлага лукс от висок клас и огромен пробег, като разполага с по-впечатляващ цифров дисплей от този в S-Class. Това обаче не интересува китайските купувачи.

Дизайнът също не помага на EQS и на неговия визуално подобен по-малък брат EQE, който също се бори за място под слънцето. В същото време обаче продажбите на модели с ДВГ като GLS са се увеличили, което подчертава как богатите купувачи се отнасят към мощните ДВГ.


Mercedes-Benz


Това принуждава Mercedes да променя тактиката си и да хвърля много повече пари в разработването на двигатели с вътрешно горене и автомобили, оборудвани с тях, като така удължава техния живот, за да отговори на очакваното търсене в началото на 2030-те години. Тези непланирани пари за разработка обаче трябва да дойдат отнякъде и една от мерките за намаляване на разходите на Benz е да се откаже от разработката на водещата EV платформа MB.EA-Large.

Mercedes обаче няма намерение да се откаже напълно от електромобилите. По-малката версия на тази платформа - MB.EA-Medium, продължава да се разработва, както е планирано, но следващото поколение големи, скъпи електромобили - тези, които купувачите на луксозни стоки по света не искат, ще трябва да се задоволят с преработка на сегашната архитектура EQS.


0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Аз съм ( преди 1 месец )
    Мисля, че е по добре да се бяха насочили към Водород и може би Магнитно Задвижване, но идва другия проблем...Петролните Магнати и тези на Енерго.Щото лесно всеки може да си купи станция със слънчеви панели и да я постави пред домът си и да печели.
  • #17
    1 rate up comment 5 rate down comment
    1-дртийУАЙТBOY! ( преди 1 месец )
    Спец.до 12ти+само за заможни умни пресметливи далновидни и рационално ДЕЙСТВАЩИ млади хора: Запознай се /не задочно, а директно/ с моделите на нововъзникналия и яко прогресивен и силно напредничаво мислещ и планиращ премиум-бранд GENESiS. И затова всеки, който знае и предвижда и търси най-доброто съотн-ие м/у ЦЕНА/Качество, здравина/надеждност, модерен дизайн и адекватен ЛЮКС, супер-возия съчетана с перфектната визия ще остане очарован и запленен от сблъсъка с тази водеща безапелационно марка
  • #16
    0 rate up comment 5 rate down comment
    1-дртийУАЙТBOY! ( преди 1 месец )
    Що ли великолепният SPECTRE на лЮкс-водачите от RR не смета така и продължава да властва и да се налага безапелационно и при най-взискателната си скъпоструваща клиентела и то в цял свет: сиреч - всичко е до това, какво и КАК го предлагаш на любителите на авто-марката, за да я направи така привлекателна за тях и да не искат да напускат любимия си премиум-бранд - с 2 думи актуален и адекватен подход за нужни в подобен деликатен момент и маркетинг/пласмент-отделът на БРИТС-лидера се справят ИДЕАЛНО
  • #15
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Мой близък работи за безумно богато семейство (не в БГ). Big bos си сменя колите на 2-3 месеца. Отива при дилъра и все едно хляб си купува....Ей тази искам, без да я е погледнал!!! Говоря за ферарита, Бентлита, Ролс Ролс, Реиндж Р.,Ламбогринита, G class amg, Макларъни, всички между 3-500хил лв. Нямат нито една електричка. Само 2 коли не се сменят!!!! Ferrari SF90 Stradale и Lexus LX600. Големия син е на 21 има 3 супер автомобила. Супер богатите харесват такива играчки, които вдигат много шум!!!
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами могат да си позволят да кажат че автомобил за 100-150 хил евро не е престижен.
  • #13
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Работата ми е такава, че се срещам с хора с възможности и влияние. Като им знам манталитета, не виждам как ще се борят с приложения и ще се карат с хората по ел. станциите.
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да ви кажа повечето хора които сме богати, или по друг начин казано имаме излишни пари сме адски стиснати, обичаме да взимаме а не да даваме и като цяло сме доста пресметливи и гледаме неща като колко е цената да притежаваш автомобила и каква би била остатъчната му стойност, отговаря ли цената на предлаганите екстри и т.н. Също така разбираме от физика и математика и преди да купим нещо ново не го правим да се фукаме а вниматено проучваме предимства и недостатъци.
  • #11
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ама вие наистина ли си мислите че богатите ровят по кофите за да си осигурят прехраната и носят дрехи от сезонна разпродажба
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Богатите карат Тойота, Хонда и Форд. Питайте гугъл за top 10 car brands driven by millionaires
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колега, аз на това му казвам лукс за бедни. За бедните, марковите стоки са цел.