IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Богатите не смятали електромобилите за престижни

Mercedes е принуден да върне инвестициите в бензинови двигатели заради клиентите си

Германският производител Mercedes-Benz се отклонява от ангажимента си да премине само към EV (електромобили) до 2030 г., като вместо това насочва милиони евро в разработването на нови двигатели с вътрешно горене и автомобили, оборудвани с тях. А тези, които налагат подобна промяна, са богатите клиенти на марката, твърди в анализ Carscoops. .


Mercedes-Benz


По-специално купувачите в Китай смятат, че престижът, който се придава на колата им, е свързан не само с емблемата, но и с вида на източника на енергия под капака. И наличието на мощен ДВГ зад решетката носи много повече възхищение, отколкото електромотор.

Сега автомобилният производител от Щутгарт продава повече от 4000 седана S-Class с бензинови двигатели в Близкия изток месечно, съобщава германският вестник Handelsblatt. В същото време през май Mercedes е пласирал само 74 бройки от електрическия седан EQS. Този модел предлага лукс от висок клас и огромен пробег, като разполага с по-впечатляващ цифров дисплей от този в S-Class. Това обаче не интересува китайските купувачи.

Дизайнът също не помага на EQS и на неговия визуално подобен по-малък брат EQE, който също се бори за място под слънцето. В същото време обаче продажбите на модели с ДВГ като GLS са се увеличили, което подчертава как богатите купувачи се отнасят към мощните ДВГ.


Mercedes-Benz


Това принуждава Mercedes да променя тактиката си и да хвърля много повече пари в разработването на двигатели с вътрешно горене и автомобили, оборудвани с тях, като така удължава техния живот, за да отговори на очакваното търсене в началото на 2030-те години. Тези непланирани пари за разработка обаче трябва да дойдат отнякъде и една от мерките за намаляване на разходите на Benz е да се откаже от разработката на водещата EV платформа MB.EA-Large.

Mercedes обаче няма намерение да се откаже напълно от електромобилите. По-малката версия на тази платформа - MB.EA-Medium, продължава да се разработва, както е планирано, но следващото поколение големи, скъпи електромобили - тези, които купувачите на луксозни стоки по света не искат, ще трябва да се задоволят с преработка на сегашната архитектура EQS.


0 от 500
  • #8
    11 rate up comment 5 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Откога Mercedes е кола за богати? "Марковите" дрехи и коли са предназначени за бедни хора, които се правят на богати. Богатият храни бизнеса си. Бедният храни голи брандове, за да се покаже пред другите бедни. Гейтс слиза от хеликоптера с гуменки за 10 долара. Мъск - с кожено яке за 300 (понеже е по-богат от него :D)
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    точно казано таргета на електричките са стиснатите които имат кинти но си броят стотинките и все гледат да има някаде нещо аванта
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Естествено, че е така. Електричките са за посредствени дженнндър счетоводители, които ги купуват защото могат да паркират безплатно и да зареждат на авантакис. Демек прошлячета.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До #4:Е, нямах предвид само собствениците на "Вашерон Константин" или "Патек Филип", които са и целевата група за Ферари и Бугати.:) Аз съм си доволен от моя Сейко автоматик и го предпочитам пред електронен. :) (Както казах, внезапно хрумнало сравнение, не е нужно да се приема крайно сериозно.)
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    Аналогията ти не е лош опит, но в случая няма общо с истината. Мерцедес за богатите никога не е бил като швейцарски часовник, а еднодневка. Добра еднодневка, но все пак еднодневка. Когато излезе новият модел, веднага я заменят. Единствените коли, които могат да се сравняват с часовници, са Ферари, Бугати и подобните. Някои специални серии на Мерцедес понякога стават класики, но са редки, особено напоследък.
  • #3
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Богатите не харесват S класи, които не са върха на технологиите. Не се хващат на трика с големия екран, като знаят, че отдолу стоят 2,6 тона бавно желязо с посредствен пробег.
  • #2
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами нормално. Те (и не само те) не смятат и електронните часовници за престижни (някак неволно ми хрумна тази аналогия).:)
  • #1
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Още една опорка на Теслю адреналинката електричка се срина.