Честит рожден ден на Найджъл Менсъл (1953) - шампион във Formula 1 (1992) и Indy Car (1993), и притежател на най-внушителния мустак в моторния спорт.
Вместо с богати спонсори, Найджъл проби със собствени пари, талант и упорство. В дебюта му в F1 горивен теч му подпали гърба. После си счупи врата и един гръбначен прешлен. В Далас през 1984 припадна от изтощение, докато буташе повредения болид към финала. През 1986 спукана гума в последния старт му отне титлата в полза на Прост. През 1987 травма на гърба го принуди да отстъпи на Пикет. После за по-малко от година стана шампион и в Европа, и в Северна Америка.
Найджъл Менсъл: любимец на Колин Чапмън и последният избор на Енцо Ферари
Винаги избиращ риска пред сигурността, но и винаги спортсмен в една епоха на егоцентрици, сметкаджии и интриганти, Менсъл бе състезателният пилот такъв, какъвто сме си го представяли като деца - една от последните романтични фигури в този спорт, в който днес асовете си имат собствени PR отдели. Нека си припомним най-важното от тази кариера, много по-необикновена и изпълнена с обрати от който и да е холивудски филм.
20 ключови факта от живота на Найджъл Менсъл (ГАЛЕРИЯ):
След смъртта на Сена през 1994, Менсъл е повикан отново да кара за Williams срещу рекордното заплащане от 900,000 лири на състезание (съотборникът му Деймън Хил печели 300,000 лири за целия сезон). За връщането на Найджъл е натиснал самият Бърни Екълстоун, който иска да има популярен в Америка пилот в шампионата. Менсъл печели последния старт в Австралия, след като е отвял в квалификациите спорещите за титлата Хил и Шумахер. На 41 години, той изглежда все така бърз, и му е предложен договор за 1995. Но после уговорката пропада и Williams наема младия Дейвид Култард.