Честит рожден ден на Найджъл Менсъл (1953) - шампион във Formula 1 (1992) и Indy Car (1993), и притежател на най-внушителния мустак в моторния спорт.
Вместо с богати спонсори, Найджъл проби със собствени пари, талант и упорство. В дебюта му в F1 горивен теч му подпали гърба. После си счупи врата и един гръбначен прешлен. В Далас през 1984 припадна от изтощение, докато буташе повредения болид към финала. През 1986 спукана гума в последния старт му отне титлата в полза на Прост. През 1987 травма на гърба го принуди да отстъпи на Пикет. После за по-малко от година стана шампион и в Европа, и в Северна Америка.
Найджъл Менсъл: любимец на Колин Чапмън и последният избор на Енцо Ферари
Винаги избиращ риска пред сигурността, но и винаги спортсмен в една епоха на егоцентрици, сметкаджии и интриганти, Менсъл бе състезателният пилот такъв, какъвто сме си го представяли като деца - една от последните романтични фигури в този спорт, в който днес асовете си имат собствени PR отдели. Нека си припомним най-важното от тази кариера, много по-необикновена и изпълнена с обрати от който и да е холивудски филм.
20 ключови факта от живота на Найджъл Менсъл (ГАЛЕРИЯ):
Дори и това обаче не е краят за Найджъл: McLaren го наема за сезон 1995, под силния натиск на спонсора си Marlboro. Нещата не потръгват гладко: Менсъл, който никога не си е падал по неща като режими и диети, не може да се вмести в твърде тесния болид на McLaren, и е заместен от Марк Блъндъл за първите два старта. Чак за "Имола" болидът е коригиран и Найджъл се връща на пистата. Но след само две състезания англичанинът обявява, че колата не е конкурентна, че той не желае само "да запълва бройката", и че се оттегля. По-късно признава, че това е било грешно решение. През следващите години има оферта от Еди Джордан да се върне, но ги отклонява.