Честит рожден ден на Найджъл Менсъл (1953) - шампион във Formula 1 (1992) и Indy Car (1993), и притежател на най-внушителния мустак в моторния спорт.
Вместо с богати спонсори, Найджъл проби със собствени пари, талант и упорство. В дебюта му в F1 горивен теч му подпали гърба. После си счупи врата и един гръбначен прешлен. В Далас през 1984 припадна от изтощение, докато буташе повредения болид към финала. През 1986 спукана гума в последния старт му отне титлата в полза на Прост. През 1987 травма на гърба го принуди да отстъпи на Пикет. После за по-малко от година стана шампион и в Европа, и в Северна Америка.
Найджъл Менсъл: любимец на Колин Чапмън и последният избор на Енцо Ферари
Винаги избиращ риска пред сигурността, но и винаги спортсмен в една епоха на егоцентрици, сметкаджии и интриганти, Менсъл бе състезателният пилот такъв, какъвто сме си го представяли като деца - една от последните романтични фигури в този спорт, в който днес асовете си имат собствени PR отдели. Нека си припомним най-важното от тази кариера, много по-необикновена и изпълнена с обрати от който и да е холивудски филм.
20 ключови факта от живота на Найджъл Менсъл (ГАЛЕРИЯ):
Оттеглянето от F1 обаче не е равнозначно на пенсия. Менсъл е подписал договор с тима на Марио Андрети в американските CART серии. Става първият новобранец в историята, дебютирал с победа. После постига още четири - достатъчно да му донесат шампионската титла. И до днес Менсъл е единственият човек, който едновременно е бил шампион във Formula 1 и в американските серии. През следващата година обаче отношенията между Андрети и Менсъл се влошават драматично ("Ако Рони Петершон бе най-добрият съотборник, който съм имал, то Менсъл бе най-лошият", казва Андрети след години. "Уважавах го много като пилот, но не и като човек").