Честит рожден ден на Найджъл Менсъл (1953) - шампион във Formula 1 (1992) и Indy Car (1993), и притежател на най-внушителния мустак в моторния спорт.
Вместо с богати спонсори, Найджъл проби със собствени пари, талант и упорство. В дебюта му в F1 горивен теч му подпали гърба. После си счупи врата и един гръбначен прешлен. В Далас през 1984 припадна от изтощение, докато буташе повредения болид към финала. През 1986 спукана гума в последния старт му отне титлата в полза на Прост. През 1987 травма на гърба го принуди да отстъпи на Пикет. После за по-малко от година стана шампион и в Европа, и в Северна Америка.
Найджъл Менсъл: любимец на Колин Чапмън и последният избор на Енцо Ферари
Винаги избиращ риска пред сигурността, но и винаги спортсмен в една епоха на егоцентрици, сметкаджии и интриганти, Менсъл бе състезателният пилот такъв, какъвто сме си го представяли като деца - една от последните романтични фигури в този спорт, в който днес асовете си имат собствени PR отдели. Нека си припомним най-важното от тази кариера, много по-необикновена и изпълнена с обрати от който и да е холивудски филм.
20 ключови факта от живота на Найджъл Менсъл (ГАЛЕРИЯ):
Техническите проблеми във Ferrari продължават и през 1990, а към тях се прибавя и ново нещастие за Менсъл: в тима е привлечен световният шампион Ален Прост, и англичанинът отново е понижен до втори пилот. А и Прост не си поплюва във вътрешната конкуренция. В Гран при на Великобритания Менсъл усеща, че настроената от самия него кола се държи по странен начин. Както се оказва по-късно, Прост, недоволен от факта, че Менсъл кара очевидно по-бързата кола, се разпорежда двата болида тайно да бъдат разменени, без да се казва на англичанина. Избухва скандал, Менсъл обявява оттеглянето си от спорта. Прост го обвинява, че играел голф, докато другите се събирали на технически заседания.