Честит рожден ден на Найджъл Менсъл (1953) - шампион във Formula 1 (1992) и Indy Car (1993), и притежател на най-внушителния мустак в моторния спорт.
Вместо с богати спонсори, Найджъл проби със собствени пари, талант и упорство. В дебюта му в F1 горивен теч му подпали гърба. После си счупи врата и един гръбначен прешлен. В Далас през 1984 припадна от изтощение, докато буташе повредения болид към финала. През 1986 спукана гума в последния старт му отне титлата в полза на Прост. През 1987 травма на гърба го принуди да отстъпи на Пикет. После за по-малко от година стана шампион и в Европа, и в Северна Америка.
Найджъл Менсъл: любимец на Колин Чапмън и последният избор на Енцо Ферари
Винаги избиращ риска пред сигурността, но и винаги спортсмен в една епоха на егоцентрици, сметкаджии и интриганти, Менсъл бе състезателният пилот такъв, какъвто сме си го представяли като деца - една от последните романтични фигури в този спорт, в който днес асовете си имат собствени PR отдели. Нека си припомним най-важното от тази кариера, много по-необикновена и изпълнена с обрати от който и да е холивудски филм.
20 ключови факта от живота на Найджъл Менсъл (ГАЛЕРИЯ):
Найджъл Менсъл е всъщност последният пилот на Ferrari, избран лично от самия Енцо Ферари преди смъртта на легендарния италианец през август 1988. Енцо лично му подарява едно Ferrari F40, а италианските тифози го наричат Il Leone - лъва. Печели още първия си старт за Ferrari - в Бразилия, на пистата, кръстена на смъртния му враг "Нелсон Пике". Но после идва обичайната серия от нещастия: дисквалификация в Канада, черен флаг в Португалия, наказание за Испания. Колата, пълна с експериментална електроника, също сервира проблем след проблем. Все пак Найджъл добавя още една трудна за вярване победа - в Унгария, на пословично трудна за изпреварване писта, въпреки че е стартирал едва 12-и. Маневрата, с която изпреварва Сена в 58-ата обиколка, и досега е в Топ 10 на най-великите изпреварвания във Формула 1.