Главният изпълнителен директор на американската компания Rivian - Робърт Скариндж, сподели мнението си за причините за забавянето на растежа на индустрията за електрически автомобили. Това съобщава Fortune.
Топ-мениджърът смята, че сегментът ще продължи да се развива, но за целта трябва да има повече разнообразие на пазара. Според Скариндж анализаторите тълкуват погрешно спада в продажбите на електромобили. Някои смятат, че електрическите автомобили не са успели, но ключовият проблем, казва той, е ограниченият избор. Например в сегмента на електрическите автомобили, струващи под 50 000 долара, конкуренцията е твърде ниска.
Днес електрическите автомобили Tesla доминират, включително Model 3 и Model Y. Малко са производителите, които предлагат достойни алтернативи. Това състояние на нещата създава пропаст между електрическите автомобили и тези с ДВГ, където изборът е голям.
Поради това много купувачи са принудени да изберат Tesla, дори и да не отговаря напълно на техните предпочитания. За да коригира ситуацията, Rivian планира да пусне нов модел, нарече R2, който ще е на стойност 45 000 долара.