IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-продаваните електромобили в Европа: 1. Tesla, 2. Tesla. 3. Volvo

Пазарът на Стария континент отчита лек общ спад - и бум на китайските марки

Пазарът на електрически превозни средства продължава да напредва, по-слабо от очакванията, но все пак има интерес към този тип задвижгване. Ако търсим добра отправна точка, то със сигурност това биха могли да са бъдат резултатите на Tesla, която записа рекордно ниска печалба за последните години.


Tesla Model Y


Въпреки това, броят на регистрациите на напълно електрически автомобили в света е бил с 2% по-висок през първата половина на годината в сравнение с тази на 2023 г.. Или малко под 950 000 електрически превозни средства по улиците, според последните данни на Jato Dynamics.

Европа, един от основните пазари за електрически автомобили в света след Китай, отбеляза забавяне на продажбите - в сравнение с малкото възстановяване в САЩ. Общият брой на регистрациите на нови автомобили в 28-те европейски държави, обхванати от Jato (включително бензинови, дизелови, хибридни, хибридни и plug-in хибридни модели) се е увеличил с 4% през първото полугодие, с общо 6,85 милиона автомобила.

Откриваме явните победители в китайските марки. Geely (която притежава Volvo, Polestar и Lynk & Co) регистрира увеличение на продажбите от 52%, което нито една традиционна марка не е постигнала. BYD също има същия резултат с 14 000 продадени бройки повече.
 
 
Volvo EX30, тест драйв


Tesla, въпреки трудностите, продължава да държи своите два звездни модела на върха. Model Y е най-продаваната електрическа кола в Европа през първите шест месеца на годината, доста по-напред от своите конкуренти. И то въпреки спада от 26% в сравнение с първата половина на миналата година. Следва го неговият „брат“, новият Model 3.


МОДЕЛ    ПРОДАДЕНИ БРОЙКИ

1. Tesla Model Y    101 181 единици (-26% в сравнение с първата половина на 2023 г.)

2. Tesla Model 3    58 400 единици (+37%)

3. Volvo EX30    36 980 единици (нови)

4. MG4 Electric    31 922 единици (+4%)

5. Volkswagen ID.4    29 146 единици (-30%)

6. Volkswagen ID.3    29 136 единици (-17%)

7. Skoda Enyaq    25 248 единици (-2%)

8. Volvo EX40    25 223 единици (-5%)

9. BMW iX1    24 506 единици (+53%)

10.  Audi Q4 e-tron    24 456 (+9%)


Произведеното в Китай Volvo EX30 продължава да носи радост на марката въпреки нашумелите проблеми със софтуера. И е трети пред друг китайски бестселър, MG4 . Фамилията ID на Volkswagen също се представя добре с ID.4 и ID.3 в топ 10.
 
 
Audi Q4 E-Tron


Но като цяло несигурността, високите лихвени проценти и липсата на достатъчно зарядни станции забавят плановете за закупуване на EV. И преносачват потребителя към хибридите.
 

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Сам ( преди 3 месеца )
    Имам Тесла.Работя IT към американска фирма. Имам аифон .Имам феисбук.Имам Интернет нато евросъюс Имам Имам Имам. Благодарение на чичо Сам
  • #8
    0 rate up comment 6 rate down comment
    МЪСК ( преди 3 месеца )
    Мъск се прибира и заварва момата на колене да се моли - ох, дано е пил и да не му стане. Свaли си ципa и само й извади дъвката от ycтата...
  • #7
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Към залеза ( преди 3 месеца )
    Много интересна интерпретация за залязваща фирма имате. Има достатъчно автомобилни производители които никога не са достигали продажбите на Тесла, която вече гони два милиона продажби годишно и има за цел 3 милиона като изкара евтиния автомобил. Щом при такива резултати погребахте Тесла, значи за вас 80% от автомобилните марки са отдавна изгнили в гробовете. Включително великата dacia, която боготворите.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до Лудория ( преди 3 месеца )
    Говороя като производител на автомобили. Иначе да - в момента си разширяват портфолиото от дейности и като марка със сигурност няма да изчезнат. То и като автопроизводител имат поне още едни 5 години през които могат да направят и изненада.
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Не мисля, че Тесла ще отпадне. Трябва бая голям гаф да направят, за да се случи това. Имат вече и фабрики, и вериги за доставки и пласмент... Имат мрежа за зареждане. Ако роботите са в същото юридическо лице, това ще увеличи доходите им... но вся пак за да са номер едно, трябва екип, който да е съсредоточен само върху това. Екип, а не някакъв шеф за ден седмично...
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Отпадането на Тесла обаче като цяло ще е лошо за електричките - от една страна отпада голям играч, а от друга те са емблема на електрификацията и много хора които се чудят дали да минат на ел това би ги отказало, щом дори Тесла залязва.
  • #3
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За добро или лошо Тесла е на път да извърви своя път на автопроизводител. От доста време вече предлагат една и съща манджа претопляна много кратно. Те са на първо място софтуер и за това ще им е трудно да предложат съществено по-различен модел в скоро време. Това си личи и от глокса на фирмата - хуманоидни роботи, автопилот, изкуствен интелект, батерии с мрежата. Дори самия Мъск каза да не се гледа на Тесла като на авто производител
  • #2
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Любопитно, че я няма Дачия Спринг в първите 10, пък има добри продажби из нашите ширини. И сега след прогнозата, че Тесла Y ще е най-продавания модел не е вярно, какво ще правят нашите форумни врачки?! На първо място Дачия Сандеро - 143 000. След това и преди Тесла - VW Golf, Рено Клио, Пежо 208, Шкода Октавия, Ситроен Ц3, VW T-Roc...
  • #1
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Ето че прогнозите на тесльо не се сбъднаха и продажбите на Тесла паднаха на първо и второ място в Европа. Вече останалите предлагат много по-добри електромобили и никой не иска да купува буклучавата Тесла.