Пазарът на електрически превозни средства продължава да напредва, по-слабо от очакванията, но все пак има интерес към този тип задвижгване. Ако търсим добра отправна точка, то със сигурност това биха могли да са бъдат резултатите на Tesla, която записа рекордно ниска печалба за последните години.
Въпреки това, броят на регистрациите на напълно електрически автомобили в света е бил с 2% по-висок през първата половина на годината в сравнение с тази на 2023 г.. Или малко под 950 000 електрически превозни средства по улиците, според последните данни на Jato Dynamics.
Европа, един от основните пазари за електрически автомобили в света след Китай, отбеляза забавяне на продажбите - в сравнение с малкото възстановяване в САЩ. Общият брой на регистрациите на нови автомобили в 28-те европейски държави, обхванати от Jato (включително бензинови, дизелови, хибридни, хибридни и plug-in хибридни модели) се е увеличил с 4% през първото полугодие, с общо 6,85 милиона автомобила.
Откриваме явните победители в китайските марки. Geely (която притежава Volvo, Polestar и Lynk & Co) регистрира увеличение на продажбите от 52%, което нито една традиционна марка не е постигнала. BYD също има същия резултат с 14 000 продадени бройки повече.
Tesla, въпреки трудностите, продължава да държи своите два звездни модела на върха. Model Y е най-продаваната електрическа кола в Европа през първите шест месеца на годината, доста по-напред от своите конкуренти. И то въпреки спада от 26% в сравнение с първата половина на миналата година. Следва го неговият „брат“, новият Model 3.
МОДЕЛ ПРОДАДЕНИ БРОЙКИ
1. Tesla Model Y 101 181 единици (-26% в сравнение с първата половина на 2023 г.)
2. Tesla Model 3 58 400 единици (+37%)
3. Volvo EX30 36 980 единици (нови)
4. MG4 Electric 31 922 единици (+4%)
5. Volkswagen ID.4 29 146 единици (-30%)
6. Volkswagen ID.3 29 136 единици (-17%)
7. Skoda Enyaq 25 248 единици (-2%)
8. Volvo EX40 25 223 единици (-5%)
9. BMW iX1 24 506 единици (+53%)
10. Audi Q4 e-tron 24 456 (+9%)
Произведеното в Китай Volvo EX30 продължава да носи радост на марката въпреки нашумелите проблеми със софтуера. И е трети пред друг китайски бестселър, MG4 . Фамилията ID на Volkswagen също се представя добре с ID.4 и ID.3 в топ 10.
Но като цяло несигурността, високите лихвени проценти и липсата на достатъчно зарядни станции забавят плановете за закупуване на EV. И преносачват потребителя към хибридите.