IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американци направиха бензинов мотор с характеристики на дизел

Новият мотор на компанията Avadi Engines постига 42% ефективност

Компанията Avadi Engines представи иновативен бензинов двигател, който е сравним по ефективност с дизеловите двигатели. Това е постигнато чрез синтезиране на цикъла на Ото, характерен за бензиновите агрегати, с ванкелов механизъм.


Avadi Engines


Крайният резултат е двигател MA-25, който е предназначен за използване в мотоциклети, скутери и леки търговски превозни средства, които изискват стабилна работа при постоянни ниски скорости. Оборудван е с един цилиндър и две биели, които са свързани към въртящ се вал, монтиран в зъбен венец, което позволява въртенето да се предава директно от буталото към коляновия вал.

Специална характеристика на двигателя е използването на въртящ се клапан вместо традиционните клапани, което ви позволява да контролирате влизането и излизането на газове.

Двигателят MA-25 не е предназначен за висока производителност - максималната му мощност е само 15 к.с., но осигурява висока горивна ефективност и има отлична производителност. Според създателите му, агрегатът постига 42% ефективност, което е значително по-високо от повечето бензинови двигатели.


0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Не бе искам да кажа че енергията в един литър дизел няма да стане повече отколкото е.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 месец )
    Искаш да каже, че в 1л дизел има само толкова енергия, че да загрее един литър вода само с 5 градуса... Нещо е много грешно тука.
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Гледай сега в един л дизел имам 325 кдж енергия с тях мога да повиша температурата на 1кг дестилирана вода с 5 градуса при 20 градуса стайна температура. На какъвто и двг да го тура в тоя 1 литър дизел винаги ще имам не повече от 325 кдж енергия с които повече от 5 градуса не мога да вдигна температурата на 1 кг дестилирана вода при 20 градуса стайна температура. С други думи дизела е само механизъм на запалване на твърда фракция а не че има по голямо кпд топлинните загуби са същите.
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не са точно глупости. Всъщност производителите на дронове-камикадзета доста се вълнуват от двигатели с такива характеристики. Както казва Митьо Бустеров, светът е доста повече от това, което виждаме през прозореца.
  • #2
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Глупости.Ванкела няма по високо кпд. кпд няма нищо общо с вида двигател.
  • #1
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    Допотопна тракаща технология с ниско кпд фвг умре отдавна.