IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американци направиха бензинов мотор с характеристики на дизел

Новият мотор на компанията Avadi Engines постига 42% ефективност

Компанията Avadi Engines представи иновативен бензинов двигател, който е сравним по ефективност с дизеловите двигатели. Това е постигнато чрез синтезиране на цикъла на Ото, характерен за бензиновите агрегати, с ванкелов механизъм.


Avadi Engines


Крайният резултат е двигател MA-25, който е предназначен за използване в мотоциклети, скутери и леки търговски превозни средства, които изискват стабилна работа при постоянни ниски скорости. Оборудван е с един цилиндър и две биели, които са свързани към въртящ се вал, монтиран в зъбен венец, което позволява въртенето да се предава директно от буталото към коляновия вал.

Специална характеристика на двигателя е използването на въртящ се клапан вместо традиционните клапани, което ви позволява да контролирате влизането и излизането на газове.

Двигателят MA-25 не е предназначен за висока производителност - максималната му мощност е само 15 к.с., но осигурява висока горивна ефективност и има отлична производителност. Според създателите му, агрегатът постига 42% ефективност, което е значително по-високо от повечето бензинови двигатели.


0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Неразбирач ( преди 3 месеца )
    Ще се промени КПД-то,ако се промени принципа на работа или структурата на елементите на ***.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Неразбирач ( преди 3 месеца )
    Абе,хора,вие главите си ползвате ли,става въпрос за КПД/коефициент на полезно действие/....става въпрос за принципната работа на двигателя/има едни и същи елементи на *** и почти един и същ принцип на работа/,какво значение има калоричността на горивото/това е в полза на икономичността на двигателя,но не е промяна на начина му на работа/.Айде почнете да мислите.
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дизелът има по-голямо КПД, още защото няма дроселова клапа възпрепятстваща постъпващия въздух
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не, двигателят има по-високо КПД. Изгарянето при дизела е по-ефективно. Постига се при по-висока степен на сгъстяване. При бензина при тия степени на сгъстяване настъпват детонационни процеси. Системата на Мазда Skyactiv X, се опитва да направи бензиновите двигатели да горят като дизелови, като палят съвсем малко прясно работно тяло (горивна смес) и останалото се самозапалва, но там има други проблеми.
  • #12
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Естествено че дизела няма по голямо кпд а просто гори по калорично гориво.В един литър бензин има чо малко енергия отколкото литър нафтя просто дизела е система на запалване чрез вгъстяване и разчита на по калорично гориво а не че уползотворява повече енергия.Тоя един литър дизел и в бензинов двг има пак същата енергия просто бензиновото двг не може да го запали.
  • #11
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    КПД-то няма връзка с нафтата. Ако наистина в 1 литър дизел има 325 килоджаула (което не е така а са по скоро 38000 kJ), КПД-то е колко от тях могат да се оползотворят за задвижване, а не за загряване. Т.е. дизеловите двигатели ще оползотворят 15000 кдж. при КПД 40. Бензинът от друга страна има 32000 kJ, но двигателите са с КПД около 30%, което значи, че ще оползотворят 10000. От където излиза, че за преместването на една кола с едно и също тегло, трябва 1.5 пъти повече бензин от нафта.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 3 месеца )
    Ти не разбра ли че хибрид гейт настъпи. Колко му е КПД на същия двигател като му махнеш хибридната част и батерията? Че обикновено като дават разходът на 100 км на хибрид казват колко литра гори, но забравят да кажат и колко ток от батерията. Накрая се оказва че е за 100 км харчат повече от електрически автомобил като освен ток допълнително харчат и бензин. Но пък в рекламните листовки звучи ефективно.
  • #9
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Това майтап ли е? Тойота и в момента продава Приус като бензиновия му двигател е с КПД 40-42%, най-високо КПД на бензинов мотор в света.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    От кое съм далече бе че дизела имал по високо кпд само щото може да запали горивото а бензина не.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До литъра дизел ( преди 3 месеца )
    Много си далеч от истината, виж прочети нещо по въпроса.