IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето защо легендарният 3.8L V6 на GM е изключително труден за убиване

Дори смесването на охлаждаща течност и масло не е фатално за този мотор (ВИДЕО)

Сместа, подобна на портокалов сок, която виждате тук, е резултат от смесването в двигателя на оранжево оцветена охлаждаща течност и масло. Образуването на подобна утайка обикновено предвещава гибел на компонентите на мотора, но има някои агрегати, които са способни да оцелеят и в подобна ситуация.


двигател


Видео с разглобяване на двигател, публикувано в YouTube-канала I Do Cars, разглежда ефекта на подобно смесване върху двигател Series III 3800 - крайната еволюция на устойчивия 3,8-литров шестцилиндров мотор на GM, произхождащ от 60-те години на миналия век. Конкретно този агрегат принадлежи на Pontiac Grand Prix GT от 2006 с близо 2000 км пробег, като със сигурност той е виждал и по-добри дни.

Още в самото начало на процедурата оранжевата охладителна течност се излива от пробката за източване на двигателя вместо масло. Без подходящо смазване двигателят много бързо се задръства и прегрява. В случая обаче моторът все още проявява признаци на живот, макар че продължаването на разглобяването разкрива още проблеми.

Долните уплътнения на всмукателния колектор отказват в даден момент, което води до изтичане на охлаждащата течност в маслото. Части от уплътненията са изчезнали, като по-задълбочена проверка показва, че този двигател е бил използван дълго след като уплътненията са се повредили. Това води до натрупване на слуз в каналите за масло и охлаждаща течност, като прегряването стопява част от уплътненията на главите.



При такава бъркотия със сигурност би трябвало да има фатално увреждане на цилиндрите, но такова не си вижда. Повдигачите са покрити със слуз и масленият картер изглежда като отвратителен млечен шейк, но стените на цилиндрите, буталата и коляновия вал не изглеждат чак толкова зле. Да, има малко износване на места, но като се има предвид общата липса на смазване в този двигател, старият 3800 напълно оправдава легендарния си статус. Дори лагерите на прътите изглеждат достатъчно добре, за да се използват повторно.

Видеото заключава, че двигателят вероятно може да бъде възстановен с много от оригиналните си компоненти, въпреки целия „портокалов сок“ в маслото. А случилото се доказва колко здрав наистина е този мотор.

Снимка и видео: I Do Cars / YouTube


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Станислав ( преди 2 месеца )
    Третия фактор е правилния подбор на марка камион. Даф примерно не е добър избор за Балканите, той е проектиран за равнинни държави и буквално мотора се мъчи по хълмовете. Виж Волво и Скания са друга бира. Затова е много важен подбора.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Станислав ( преди 2 месеца )
    Новите модели камиони рядко издържат над 1 мил. км., повечето започват да губят компресия отпреди този пробег. Тук обаче не е виновен производителя, а по-скоро компанията, която експлоатира машината, без да я поддържа, както е редно и трябва. Друг много важен фактор е пестенето на пари, още при закупуването на камионите. Пример теглят се предимно тежки товари по над 20 до 25 тона бруто тегло с влекач 420 к.с. Това убива този двигател много по-бързо, отколкото агрегат примерно 520-560 к.с.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Замислете се колко от вас смениха телевизора и хладилника преди да се развали? Обаче едни драми че видиш ли производителите са против нас.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    По въпроса ти - могат да направят малък двигател да издържа и 5 милиона километра, но не се конструира така умишлено, защото е безсмислено за автомобил,особено градски, защото ще увеличи цената на автомобила, а 99,9% от клиентите на автомобила не го експлоатират повече от 500 000км., дори около 70% не карат кола повече от 200 000км.,сменят я с по-нова. Такава инвестиция в материали, издържащи 5 млн.км. за автомобил е безсмислена. За камиони и автобуси има смисъл и се прави.
  • #4
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    " все още не могат да направят наистина надежден малък двигател които да издържа 2 милиона километра без никакви ремонти." 3 цлилиндровите 0.8 двигатели на Деу Тико, които 90-те години бяха таксита правеха по 1 млн. километра без ремонт. Двигателят е по лиценз на Сузуки,както и цялата кола. По въпроса ти - могат да направят малък двигател да издържа и 5 милиона километра, но не се конструира така умишлено, защото е безсмислено за автомобил,особено градски, защото ще увеличи цената на автомобил ...
  • #3
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Д 2 ( преди 2 месеца )
    Дори и днешни двигатели правят по 500хил. км без особени драми. Само виж такситата по колко навъртат. А ако ги нямаше безбройните еко изисквания, ремонтите щяха да са като едно време - на крак, отстрани на пътя с 2-3 ключа и 2 отверки. Вместо това, имаме недоразумения като Екобуст на Форд и посестримите му от всички останали марки, които трябва да се сменят на няколко години, вместо на няколко десетки. Да благодарим дружно на еколозите за разумната употреба на суровини и материали.
  • #2
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Повече от век хората произвеждат двигатели с вътрешно горене и все още не могат да направят наистина надежден малък двигател които да издържа 2 милиона километра без никакви ремонти. В същото време и има големи дизелови двигатели за камиони които издържат над по 4-5 милиона километра. Но вече не се произвеждат. Сегашните камиони също са ширпотреба и не могат да достигнат дори 2 милиона.
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Много як двигател, щом на 2000км трябва да му правят основен ремонт