Ако двигателите можеха да говорят, със сигурност историята на този 2,0-литров мотор с 4 цилиндъра и турбокомпресор BMW N26 щеше да предизвика интерес. Агрегатът играе главна роля в поредното видео на YouTube-канала I Do Cars.
Още от самото начало се вижда, че има двигателят е повреден, тъй като има дупка в капака на клапана. Водещият във видеото - Ерик, казва, че това се е случило по време на транспортирането, а не е резултат от повреда. Има и други щети по мотора - едва закрепено турбо и куп разхлабени болтове.
Маркировките върху блока показват, че този двигател е използван за два автомобила, преди да стигне до сервиза. Още на пръв поглед се вижда, че моторът е прегрял, а разглобяването му разкрива и странни подробности. Част от крепежните елементи не съвпадат, има и други разминавания. Датата на производство на пластмасовия водач на ангренажната верига, например, е 2022 г. Това означава, че някой е работил по двигателя, тъй като това семейство агрегати N26 е спряно от производство още през 2016 г.
Видеото предлага подробен поглед върху системата за променливо повдигане на клапаните Valvetronic на BMW. По същество това е разпределителен вал върху друг разпределителен вал със задвижван от зъбно колело вал между тях. Ерик не разглобява компонентите, защото основната му работа е да продава части за двигатели, а тази част е по-ценна като цяло.
Свалянето на главата обаче разкрива сериозни проблеми. Има изгорели участъци между всеки цилиндър и подобни следи по горните ръбове на всеки отвор. Това е очевиден случай на прегряване на двигателя. Според Ерик поправянето на блока би струвало повече, отколкото струва самият мотор, така че купчината желязо отива за скрап.
Странно, но в масления съд има парчета пластмаса и няма видима причина за това. Ерик предполага, че те може да са от предишен ремонт. След това той разглежда по-отблизо главата на цилиндъра. Има няколко пукнатини между горивните камери и клапаните, което означава, че по-голямата част от това парче също е боклук.