IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двигател на BMW показва ужасните последици от прегряване

Моторът е за боклука, защото разходите по поправката ще са по-високи от цената му (ВИДЕО)

Ако двигателите можеха да говорят, със сигурност историята на този 2,0-литров мотор с 4 цилиндъра и турбокомпресор BMW N26 щеше да предизвика интерес. Агрегатът играе главна роля в поредното видео на YouTube-канала I Do Cars.


гръмнал двигател


Още от самото начало се вижда, че има двигателят е повреден, тъй като има дупка в капака на клапана. Водещият във видеото - Ерик, казва, че това се е случило по време на транспортирането, а не е резултат от повреда. Има и други щети по мотора - едва закрепено турбо и куп разхлабени болтове.

Маркировките върху блока показват, че този двигател е използван за два автомобила, преди да стигне до сервиза. Още на пръв поглед се вижда, че моторът е прегрял, а разглобяването му разкрива и странни подробности. Част от крепежните елементи не съвпадат, има и други разминавания. Датата на производство на пластмасовия водач на ангренажната верига, например, е 2022 г. Това означава, че някой е работил по двигателя, тъй като това семейство агрегати N26 е спряно от производство още през 2016 г.

Видеото предлага подробен поглед върху системата за променливо повдигане на клапаните Valvetronic на BMW. По същество това е разпределителен вал върху друг разпределителен вал със задвижван от зъбно колело вал между тях. Ерик не разглобява компонентите, защото основната му работа е да продава части за двигатели, а тази част е по-ценна като цяло.



Свалянето на главата обаче разкрива сериозни проблеми. Има изгорели участъци между всеки цилиндър и подобни следи по горните ръбове на всеки отвор. Това е очевиден случай на прегряване на двигателя. Според Ерик поправянето на блока би струвало повече, отколкото струва самият мотор, така че купчината желязо отива за скрап.

Странно, но в масления съд има парчета пластмаса и няма видима причина за това. Ерик предполага, че те може да са от предишен ремонт. След това той разглежда по-отблизо главата на цилиндъра. Има няколко пукнатини между горивните камери и клапаните, което означава, че по-голямата част от това парче също е боклук.


0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Аз пък карам N52. 3 литра атмосферен шестак. Вдигна температура - демек светна лампата. Звъннах на майстора - немец с кетапи от БМВ и Порше. Каза че мога да карам поне 10 км още защото моторът си има защита и не мога да го окотя повече. Вярно , мощността падна, но стигнах до сервиза. Беше спукано казанчето и водите изтекли. След една година пак светна , пак на собствен ход до сервиза. Този път си отишла водната помпа. Електрическа е и мре на ок. 100хил. км. Колата беше на 102хил. И върви и върви
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    BMW-сти си говорят откровено https://youtube.com/clip/Ugkxecw-gZAxALtx4gXkbN1NhtkXNieIi7Bl
  • #1
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Констатация ( преди 1 година )
    Те по принцип всички двигатели на тази марка са си скраб и не изкарват ресурса на консумативите си!